تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۳۴۷۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کسی به داد ما نمی‌رسد...
کسی به داد ما نمی‌رسد...

لیگ برتر بسکتبال با ویلچر کشور همین روزها شروع می‌شود اما خوزستانی‌های عنوان‌دار که حامی ندارند، این روزها سردرگم، بلاتکلیف و در گیر و دار تهیه فقط "هفت میلیون تومان" برای ورودی مسابقات هستند.

بسکتبالیست‌های معلول خوزستان که سابقه دیرینه در لیگ برتر دارند و هیمشه جزو بهترین‌ها بوده و در لیگ‌های خارجی نیز شاغل بوده و هستند، این روزها در پی یک حامی مالی هستند تا حداقل ورودی تیم استان برای حضور در فصل جدید لیگ برتر پرداخت شده و تیم بتواند به مسابقات اعزام شود. البته آن‌ها حتی سختی مسیر اهواز به استان مرکزی را هم به جان خریده‌اند و می‌خواهند با خودروهای شخصی به اراک بروند.

کسی به داد ما نمی رسد...

 فارغ از این‌که تیم بسکتبال با ویلچر خوزستان حامی مالی ندارد و سال‌ها است که مورد بی‌مهری قرار گرفته ‌است، سالن بد تمرینی آن‌ها نیز بازیکنان استان را آزرده خاطر کرده است. سالنی که نه کف‌پوش مناسب دارد، نه نورش خوب است و نه رختکن دارد و نه ....؛ سالنی که بارها به دلیل نامناسب بودن کف پوش ۲۰ ساله‌‎اش باعث مصدومیت‌ها بسکتبالیست‌های معلول شده است.

در شرایطی که همیشه ورزشکاران معلول خوزستانی پرچم‌دار استان در رقابت‌های بین المللی و پارالمپیک بوده‌اند و بارها به واسطه افتخارآفرینی‌شان پرچم ایران برافراشته شده است، تیم بسکتبال با ویلچر خوزستان در سالن جانبازان و معلولان ناصر خسرو واقع در محله کمپلو اهواز تمرین می‌کند که انگار گَرد ناامیدی بر این مجموعه پاشیده شده است. مجموعه‌ای که ورزشکاران مطرحی را به کشور معرفی کرده است اما بیشتر شبیه یک متروکه بوده و از امکانات لازم برخوردار نیست.

کسی به داد ما نمی رسد...

قبلا هم با خودروهای‌مان به مسابقات می‌رفتیم

به گزارش ایسنا، چلداوی سرمربی تیم بسکتبال ویلچر خوزستان با بیان این‌که ۱۵ سال است که قهرمان کشوریم ولی حامی و اسپانسر نداریم، گفت: "متاسفانه رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استعفا داده و اکنون هیات متولی ندارد. این هفته باید عازم مسابقات لیگ برتر شویم که از هشت شرکت‌کننده تنها تیم خوزستان است که حامی و اسپانسر ندارد و متاسفانه تلاش‌های‌مان در این زمینه بی‌نتیجه بوده است. در دوره قبلی هم با خودروهای شخصی‌مان به مسابقات رفتیم. در گذشته خوزستان دو تیم داشت که اکنون تعداد آن یه یک تیم رسیده و همین باعث شده است که بیشتر بازیکنان ما با تیم‌های دیگر قرارداد ببندد و همین نیز باعث افول بسکتبال ویلچر خوزستان شده است."

وی ادامه داد: "برای حضور در این رقابت‌ها به مبلغ ناچیزی نیاز داریم و درخواست ما از استاندار، شورای شهر و باشگاه‌های فولاد و ملی‌حفاری این است که به ما کمک کنند. چرا باید اصفهان و آمل حامی داشته باشند و بعد خوزستان که ثروتش از نظر مالی کل کشور را حمایت می کند، تیم بسکتبال ویلچر خوزستان آن حامی نداشته باشد. حتی ورودی مسابقات نیز پرداخت نشده و قرار است اداره کل ورزش و جوانان حمایت کند که فعلا خبری نیست و اگر پول نرسد از لیگ حذف می‌شویم."

کسی به داد ما نمی رسد...

کف پوش سالن پوسیده و ویلچر روی آن سُر می‌خورد

جمال طرفی یکی دیگر از بسکبتالیست‌های تیم خوزستان، گفت: "تیم خوبی داریم و همیشه همه تیم‌ها روی خوزستان حساب ویژه باز می‌کنند اما باید برای موفقیت شرایط و امکانات لازم فراهم شود. تا این لحظه اصلا نمی‌دانیم اعزام می‌شویم یا نه. کف‌پوش این سالن، ۲۰ سال  است که تغییر نکرده است و خیلی از بخش‌های آن پوسیده و خراب شده است و باعث می‌شود که ویلچر به آن گیر کند و حتی این قدر آسیب‌دیده که ویلچر روی آن سُر می‌خورد. سالن ما از وسایل سرمایشی و گرمایشی لازم نیز برخوردار نیست. آب سرد کن هم ندارد و در شرایط سخت تمرین می‌کنیم و در روزهای شرجی واقعا تمرین در این سالن طاقت‌فرسا است."

مسئولان به این قشر محروم کمک کنند

عادل طرفی، بازیکن سابق تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر و عضو تیم خوزستان عنوان کرد: "مسابقات بعد از دو سال به دلیل همه‌گیری برگزار می شود که در دوره قبل نیز به دلیل نبود حامی مالی شرکت نکردیم و برای مسابقات پیش رو هم کسی تاکنون از ما حمایت نداشته است. امیدوارم مسئولان به این قشر محروم کمک کنند. بازیکنان ما انتظار قراردادهای آنچنانی ندارد و فقط دوست دارند در لیگ شرکت کنند. همیشه چهار تا پنج بازیکن تیم‌ملی از خوزستان و از دل همین سالن بوده است و از همین سالن لژیونر داریم که اکنون یکی از بازیکنان خوزستان در اسپانیا بازی می کند و خود من هم حدود ۱۷ سال در لیگ اسپانیا بودم اما حتی وضعیت امکاناتی سالن هم خوب نیست. رختکن نداریم و کف‌پوش خراب شده است."

کسی به داد ما نمی رسد...

کسی نیست به داد تیم ما برسد

مجید طاهری دیگر عضو تیم بسکتبال با ویلچر خوزستان و بازیکن سابق تیم‌ملی، عنوان کرد: "تیم واقعا نیاز به حمایت دارد و همیشه در نداری‌ها موفق بوده است. آیا حالا کسی نیست به داد تیم ما برسد. هیات هم رییسی ندارد که پاسخگو باشد. هیمشه بازیکنان مطرحی داشته‌ایم اما چون شرایط‌مان مثل قبل نیست، اکنون این مهم روی آمادگی بازیکنان هم تاثیر گذاشته است."

منتظر تهیه ۷ میلیون تومان پول ورودی مسابقات هستیم

ابراهیم غرباوی دبیر هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان نیز به ایسنا، گفت:" ما آماده اعزام هستیم و مشکل هم نداریم ولی فعلا اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان به ما بودجه‌ای نداده است و هر زمان از آن‌هادرخواست بودجه داشته‌ایم به ما گفته‌اند باتوجه به استعفای رییس هیات باید سرپرست هیات مشخص شود. البته مدیرکل ورزش برای کمک مالی به سه اعزام هیات از جمله بسکتبال باویلچر دستور آنی داده است. پول ورودی مسابقات لیگ برتر بسکتبال ویلچر ۷ میلیون تومان است و فعلا هم منتظر رسیدن بودجه هستیم. البته هزینه تهیه اتوبوس و ... نیز است. ضمن این‌که نمی‌شود بازیکنان با خودروهای خودشان بروند. مجددا امروز به اداره‌کل ورزش استان می‌رویم تا رایزنی کنیم.

حالا بسکتبالیست‌های معلول و جانباز خوزستانی که مدت‌ها است در شرایط نامناسب و به نوعی با ناامیدی تمرین می‌کنند، این روزها چشم انتظار دست یاری مسئولان هستند تا با فراهم کردن پول ورودی مسابقات و در نظر گرفتن حداقل‌ها، بتوانند این هفته به مسابقات لیگ برتر بسکتبال باویلچر اعزام شوند. بسکتبالیست‌هایی که بارها خود را با افتخارآفرینی‌ ثابت کرده‌اند، آماده‌اند تا بار دیگر پرچم‌دار خوزستان باشند. یادمان نرود، مسئولیت ما در قبال ورزشکاران معلول و جانباز که با شرایط خاصی مواجه هستند اما دست از تلاش برای افتخارآفرینی بر نمی‌دارند، دوچندان است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار