تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۳۴۲۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تزریق چهار میلیون دز واکسن کرونا در خوزستان
  رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تاکنون حدود چهار میلیون دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است گفت: از این تعداد ۷۰ درصد دز اول و ۴۲ درصد نیز هر ۲ دز را تزریق کردند.

 دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در خوزستان در محل استانداری، بیان کرد: روند بیماری و بستری ناشی از کرونا در خوزستان نسبت به هفته گذشته آهنگ کندی داشته اما این نگرانی وجود دارد که با کاهش روند بیماری عادی انگاری رواج پیدا کند.

وی افزود: اکنون ۴۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که از این تعداد ۲۷۳ بیمار در بخش عادی و ۱۵۷ بیمار در بخش ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تاکنون ۵۶.۱ درصد جمعیت دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان واکسینه شدند که معادل ۲۷۱ هزار دز واکسن است.

وی با بیان اینکه موارد بیماری ناشی از کرونا در خوزستان در هفته منتهی به ۳۰ مهر ۱۰ درصد کاهش یافته افزود:همچنین موارد بستری و فوت در خوزستان به ترتیب این ۱۰.۲و ۳۵.۷ درصد کاهشی بود.

ابول نژادیان ادامه داد: با توجه به حضور گروه‌های جهادی در شهرستان اندیکا برای کمک رسانی به مردم زلزله زده این نگرانی وجود دارد که موارد بیماری افزایشی و وضعیت شکننده باشد؛ همچنین با توجه به همجواری شهرستان بهبهان با ۲ شهر قرمز استان کهگیلویه و بویراحمد باید شیوه نامه های بهداشتی در این شهرستان به خوبی اجرا شود.

وی افزود: تاکنون ۷۲ درصد جمعیت شهری بالای ۱۲ سال خوزستان یک دز واکسن را دریافت کردند در حالی که ۵۶ درصد جمعیت روستایی ما واکسینه شدند که نیاز به کار بیشتری دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: همچنین ۵۷.۵ درصد جمعیت شهری ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان واکسن کرونا دریافت کرده ، و۵۲ درصد جمعیت روستایی زیرپوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۱۳ شهرستان زرد و ۱۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار