تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۳۴۲۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آنچه که در خصوص صنعت چاپ و تبلیغات نمی دانید!
 صنعت چاپ و تبلیغات اصول و پیچیدگی خاص خود را دارد. برخی افراد با سال ها فعالیت در این صنعت، به دانش و تجربه مناسبی دست می یابند. برخی دیگر تحصیلات تخصصی در این زمینه دارند. از آنجایی که این صنعت با عموم مردم سروکار دارد، اغلب افراد می کوشند تا اطلاعات جامع و عمومی در خصوص بخش های مختلف این صنعت بدست آورند. کوثر پرینت به شما کمک می کند تا اطلاعات خود را در خصوص این صنعت افزایش دهید. در این مقاله به مواردی پرداخته ایم که اهمیت زیادی دارند اما کمتر مورد توجه عموم قرار می گیرند.


اطلاعات مهمی که باید در خصوص صنعت چاپ و تبلیغات بدانید

محدودیت های چاپ افست چیست؟

چاپ افست به دلیل مزایای زیادی که دارد، در صنعت چاپ و تبلیغات جایگاه ویژه ای دارد. این نوع چاپ به دلیل کیفیت بالای چاپ و قیمت مقرون به صرفه در تیراژ بالا، بسیار مورد توجه است. بر خلاف چاپ دیجیتالی، هیچ محدودیتی در انتخاب کاغذ برای این نوع چاپ وجود ندارد. در کنار مزیت های متعدد که برای این نوع چاپ گفته می شود، چاپ افست محدودیت هایی نیز دارد. آشنایی با این محدودیت ها می تواند در تصمیم گیری ها اهمیت زیادی داشته باشد. این محدودیت ها عبارتند از:

-مدت زمان لازم برای آماده سازی زینک

با توجه به نوع و اساس چاپ در چاپ افست، پس از ارائه محتوا توسط شما به چاپخانه، لازم است تا زینک های مربوط به محتوا ساخته شوند. بنابراین قابل پیش بینی است که فرایند چاپ طولانی باشد.

-مقرون به صرفه نبودن چاپ در تعداد پایین

به هر دلیلی ممکن است نیاز به چاپ تعداد پایین از محتوای مورد نظر خود داشته باشید و بخواهید که چاپ با کیفیت چاپ افست انجام شود. باید بدانید که این نوع چاپ برای چاپ تعداد پایین اصلا مقرون به صرفه نیست.

- دشواری تنظیمات

چاپ افست از جمله خدمات صنعت چاپ و تبلیغات است که نیاز زیادی به تجربه و تخصص برای انجام انواع تنظیمات دارد. به همین دلیل ضمن این که لازم است برای دریافت خدمات با کیفیت به مراکز تخصصی و با تجربه مراجعه کنید باید احتمای خطای انسانی را در این نوع چاپ در نظر داشته باشید.


محدودیت های چاپ افست

- غیر ممکن بودن اصلاحات حین کار

تصور کنید حین کار متوجه ایراد و اشتباهی شده اید و می خواهید تا با اعمال این تغییر ما بقی چاپ را انجام دهید. باید بگوییم که این کار در چاپ افست مقدور نیست چرا که زینک بر اساس محتوای دارای خطا تهیه شده است. هر گونه اصلاح نیازمند ساخت زینک جدید، تخصیص زمان و هزینه لازم برای این کار و توقف فرایند چاپ قبلی است.

از چه پارچه ای برای چاپ بنر استفاده می کنند؟

در کنار چاپ افست به عنوان یکی از مهم ترین خدمات صنعت چاپ و تبلیغات، چاپ بنر نیز به دلیل هزینه مناسب و تاثیرگذاری زیاد، اهمیت زیادی دارد. یکی از مهم ترین نکات در چاپ بنر، انتخاب پارچه است. اغلب افراد اطلاعات کافی در خصوص انواع پارچه های چاپ بنر ندارند.

چاپ بنر چیست؟

پارچه چاپ بنر تنوع زیادی دارد و بر اساس جنس، وزن و ضخامت، محل تولید، مقاومت در برابر عوامل محیطی، رنگ پذیری، محل تولید و ... تقسیم بندی می شوند. با توجه به تاثیر زیاد پارچه در کیفیت چاپ بنر، لازم است اطلاعات کافی در این خصوص داشته باشید. یکی از رایج ترین دسته بندی های پارچه بنر، دسته بندی بر اساس جنس است. چند نوع از رایج ترین پارچه های بنر عبارتند از :

- بنر وینیل یا استیکر

رایج ترین و مقرون به صرفه ترین نوع بنر است. در صنعت چاپ و تبلیغات برای چاپ بنر بیشتر از هر نوع پارچه دیگری از این نوع پارچه استفاده می شود. این نوع پارچه خود انواع مختلف شیشه ای، مات و براق دارد. پارچه ونیل برای چاپ انواع بنرهای مورد استفاده در فضای باز و بسته مناسب است و مقاومت خوبی در برابر عوامل محیطی دارد. برای افزایش طول عمر آن، می توان آن را لمینت کرد تا لایه محافظ اضافی داشته باشد.

-پارچه بنر مش

از دیگر پارچه های مصرفی در صنعت چاپ و تبلیغات برای چاپ بنر است. این پارچه ها مشبکند و در برابر باد مقاومت خوبی دارند. به همین دلیل در فضای باز و در مناطق بادگیر به وفور استفاده می­شوند. همچنین نوع شیشه ای این پارچه، آن را برای استفاده در نمایشگاه ها و برای استفاده در چاپ بنرهای بزرگ بسیار مناسب می نماید.


بنر مش

- پارچه بنر فابریک

بنرهای زیبا و با کیفیت هستند که معمولا برای فضاهای داخلی استفاده می شوند. شهرت این بنرها به کیفیت چاپ آنهاست.

پارچه های دیگری نیز برای چاپ بنر وجود دارد. برای مثال بنر های کاغذی، بنرهای چرمی، بنر های کنواس و ... نیز رواج دارند. شما می توانید برای چاپ انواع بنر به کوثر پرینت مراجعه کنید. همچنین می توانید از مشورت کارشناسان مجرب کوثر پرینت برای انتخاب بهترین نوع بنر متناسب با هدف، نیاز و کاربرد مد نظرتان استفاده نمایید.

روش های چاپی در چاپ بوم

چاپ بوم ها به دلیل زیبایی و ماندگاری بالا، روز به روز اهمیت بیشتری در صنعت چاپ و تبلیغات می یابند. در چاپ بوم ها، چاپ بر روی پارچه های جنس کتان به نام کنواس و در ابعاد مختلف انجام می شود.

اطلاعات بیشتر : چاپ بوم

کنواس های می توانند طبیعی و مصنوعی باشند. هر دو کنواس ماندگاری زیادی داشته و کیفیت خوبی دارند اما نوع مصنوعی در برابر رطوبت و تابش نور مقاوم تر است و دچار تغییر رنگ نمی شود. بسیاری از افراد معتقدند کنواس های طبیعی زیباتر هستند. جنس و ابعاد کنواس از عوامل تعیین کننده قیمت چاپ بوم هاست. چاپ بوم برای چاپ تصاویر هنری، عکس ها، تصاویر با کیفیت و ... بسیار مناسب است. چاپ بوم ها را می توان با فریم و بدون فریم استفاده نمود.


چاپ بوم و روش های مختلف چاپی

نکته ای که در این میان وجود دارد، وجود روش های چاپ مختلف برای چاپ تصویر روی پارچه کنواس است. آشنایی با روش های چاپ باعث می شود که در انتخاب بهتر عمل کنید. چاپ دیجیتالی از جمله چاپ های رایج و با کیفیت است که بر روی پارچه کنواس برای تهیه چاپ بوم ها استفاده می شود. در میان انواع روش های دیجیتالی، روش چاپ UV برای چاپ بوم رواج زیادی دارد. در این روش چاپی، از اشعه فرابنفش برای خشک کردن و به اصطلاح پختن جوهر استفاده می شود. از دیگر روش های چاپ بسیار رایج برای چاپ روی پارچه کنواس، چاپ اکوسالونت می باشد. این چاپ کیفیت بسیار خوبی دارد. در این چاپ رنگ ها بسیار زیباتر و شفاف تر خواهند بود. چاپ اکوسالونت بر روی هر دو نوع کنواس طبیعی و مصنوعی قابل انجام است. در صورت استفاده از کنواس مصنوعی، می توان از چاپ بوم در فضای باز نیز استفاده نمود.

خدمات چاپ تصویر بر روی پارچه کنواس و تهیه چاپ بوم، در کوثر پرینت به روش های مختلف، در سریع ترین زمان و با مناسب ترین قیمت انجام می شود.

:
:
:
آخرین اخبار