تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۳۴۲۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز بکار حسین حمید پور ، بصورت رسمی، بعنوان شهردار آبادان
فرماندار ویژه آبادان در آیین معارفه شهردار: مشکلات شهری پس از جنگ تحمیلی، در این شهر به درستی مدیریت نشده است.
  فرماندار ویژه آبادان در این آیین با انتقاد از وضعیت عمران شهری گفت: بارندگی‌های در سطح شهر آبادان به دلیل نبود کانال‌های سطحی آب را وارد خانه‌های مردم می‌کند.

مطابق قانون مسئولیت محدوده شهری بر عهده شهرداری است، اما مشاهده می‌شود در مورد ساختمان‌هایی که در محدوده‌ شهر ساخته می‌شود، شهرداری مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد. یکی از کار‌های بر زمین مانده مسئولیت پذیر نبودن شهرداری در حریم شهری است.

زین العابدین موسوی افزود: هر فردی به محض ورود، متوجه فرسودگی شهر آبادان می‌شود، چه کسی مسئول این وضعیت شهر است؟
آبادان محروم از یک کشتارگاه است، گوشت مصرفی آبادان از خرمشهر تامین می‌شود، کشتارگاه یکی از واحد‌های پیش پا افتاده شهرداری است که متاسفانه در این روز‌ها تعطیل است.

وی خاطر نشان کرد: از شورای شهر و شهرداری می‌خواهم به بحث‌های بی نتیجه پایان داده شود، اروندکنار در یکسال هفت شهردار عوض شده است. اعضای شورای شهر باید به انتخاب خود احترام بگذارند و به رفتار‌هایی که همه چیز ما به ویژه مدیریت شهری ما را زیر سوال می‌برد، پایان داده شود.


توزیع خدمات شهری باید عادلانه باشد، اگر توزیع عادلانه بود الان نباید سلیچ غربی وضعیت اش اینقدر بد باشد و در مقابل امیری برخوردار باشد. آنچه که در شهرک دریا می‌گذرد و مردم را اذیت کرده است، چه کسی پاسخگو این وضعیت است؟


فرماندار ویژه آبادان این را هم تاکید کرد که: شهرداری قلب یک شهر است و تاکنون قلب شهر آبادان بیمار بوده است و امیدواریم در دوره شهردار جدید ما دیگر به قلب درد مبتلا نباشیم.

جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: من مخالف انتخاب آقای حمیدپور به عنوان شهردار بودم، اما امروز وی را حمایت و پشتیبانی می‌کنم. امیدواریم نوع جدیدی از مدیریت را نسبت به دوره قبلی از آقای حمیدپور مشاهده کنیم.

وی به عنوان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خطاب به شهردار جدید خاطر نشان کرد:
مردم از خدمات شهری گله‌مند هستند، پروژه‌های عمرانی باید در جایِ خود هزینه شوند.
با توجه به اینکه حمیدپور شهردار از بافت فرسوده شهر اطلاع دارد و می داند این مناطق با تایید وزارت راه و شهرسازی به عنوان مناطق فرسوده معرفی شده اند.

اختصاص اعتبارات در سازمان‌های خدمات رسانی مانند آب، برق، گاز و... ماه‌ها طول می‌کشد وظیفه ماست به عنوان نماینده این اعتبارات را دریافت کنیم، از شهردار می‌خواهیم با ارتباط خود با نهاد‌های استانی و گرفتن مجوز‌ها کار را برای اختصاص  اعتبارات ، آسان تر کنید.
شهرداری آبادان دارای ردیف عمران شهری است و تنها چند شهر در کشور این مزیت را دارند، باید از این ظرفیت برای توسعه شهری استفاده کرد.
کانال‌های آب‌های سطحی کوی ولی عصر به عنوان مهم‌ترین معضل‌های شهری است و باید این کانال بهسازی شود.
 ورودی شهر از جمله موضوعاتی است که باید در اولویت کار شهردار باشد.

مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: حلقه مفقوده شهر آبادان مدیر جهادی و انقلابی بوده است.
من هیچگونه حمایت و یا عدم حمایت از شهردار جدید نداشته ام، بعد از انتخاب آقای حمیدپور برخی‌ها تلاش کردند صلاحیت وی را رد کنند.
از آقای حمیدپور می‌خواهم در کنار توسعه عمرانی به توسعه فرهنگی نیز توجه کنند.
به این ترتیب حسین حمیدپور با دریافت حکم وزارت کشور، رسماً کار خود را آغاز کرد.
وی در روز چهاردهم شهریور ماه سال جاری با ۵ رای اعضای شورای شهر آبادان به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی شد.

حمید پور پیش از این در یک دوره ۲۶ ماهه این سمت را بر عهده داشت.
مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار