تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۳۴۲۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش بینی برداشت ۱۵۰تُن ماهی از استخر‌های دومنظوره در بهبهان
مدیرکل شیلات خوزستان: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۱۵۰تُن ماهی گرمابی در استخر‌های دومنظوره بهبهان تولید شود.
  فتح اله ابوعلی گفت: برنامه راه‌اندازی استخر‌های دومنظوره در اراضی کشاورزی که از چاه آب تغذیه می‌شوند در چارچوب توسعه آبزی‌پروری در کشور صورت گرفته است.پیش بینی برداشت ۱۵۰تُن ماهی از استخر‌های دومنظوره در بهبهان

وی یکی از محوری‌ترین رویکرد‌های این اداره کل ترویج آبزی پروری را استفاده از فناوری‌های جدید به منظور ارتقاء کمی و کیفی تولید آبزیان به وسیله پرورش دهندگان عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر شهرستان بهبهان ۳۳درصد کل تولیدات ماهیان گرمابی کشور را به خود اختصاص داده است.

ابوعلی با اشاره به افزایش راندمان و بهبود تولید آبزی پروری استان طی سال گذشته اظهار کرد: علیرغم کاهش ۴ درصدی سطح زیر کشت، شاهد رشد ۱۰ درصدی تولیدات آبزی پروری در استان بودیم.

این مقام مسئول به فعالیت ۳۰ استخر دو منظوره پرورش ماهی در بهبهان با هدف افزایش تولید در واحد سطح اشاره کرد و ادامه داد: این شهرستان ۵۰ درصد میزان تولیدات ماهیان گرمابی در استخر‌های دو منظوره (کشاورزی و پرورش آبزیان) استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل شیلات خوزستان افزایش میزان تولیدات ماهیان گرمابی در شهرستان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد و سطح زیر کشت را ۲۰ درصد عنوان کرد و افزود: سطح زیر کشت این استخر‌ها ۲۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع است و پیش بینی می‌شود امسال ۱۵۳ تن ماهی گرمابی گونه کپور معمولی و آمور از این منطقه برداشت شود.

ابوعلی پایین بودن هزینه سرمایه‌گذاری برای بهره‌مندی از این طرح، غنی‌سازی آب خروجی، افزایش محصولات کشاورزی مرغوب و باکیفیت، کاهش ۳۰ کیلوگرمی مصرف کود‌های شیمیایی کشاورزی به ازای هر تُن غذای ماهی با توجه به استفاده از پسابها، معرفی پرورش دهندگان به بنیاد برکت برای بهره مندی از تسهیلات و ارائه بچه ماهی رایگان را از جمله مزایای ایجاد استخر دومنظوره پرورش ماهی در کنار زمین‌های زراعی برشمرد.
مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار