تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۳۴۲۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازسازی منازل آسیب دیده زلزله اندیکا +فیلم
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: بازسازی واحد مسکونی در مناطق زلزله زده اندیکا با قید فوریت آغاز می شود.
  رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازدید از مناطق زلزله زده گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان، در زلزله نسبتا پرقدرت اخیر حدود یک هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهری اندیکا به کلی تخریب شده و ۲ هزار واحد نیز آسیب دیده که نیازمند تعمیرات هستند. 

بازسازی منازل آسیب دیده زلزله اندیکا
اکبر نیکزاد افزود:هم اکنون کار ارزیابی و تشکیل پرونده خسارت به پایان رسیده و با توجه به سردسیر بودن منطقه ، کار بازسازی واحد‌های تخریب و آسیب دیده به زودی شروع می‌شود.

وی با اشاره به تاکید دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه  بنیاد مسکن منتظر مصوبات دولت برای تخصیص اعتبار بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا نماند و ما  کار را قید فوریت شروع می‌کنیم، ادامه داد:  چندین نشست هماهنگی با شرکت‌های تابعه بنیاد مسکن برای مشارکت در بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا برگزار و  هم اکنون بخشی از مصالح و میلگرد در راه اندیکا است تا کار بازسازی پس از آواربرداری شروع شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  به فرصت کم زمان بازسازی برخی مناطق اندیکا از جمله روستای  سرشط  اشاره  و بیان کرد: در برخی روستا‌ها که زمان چندانی با توجه به برفگیر بودن آن نداریم ستاد مستقل بازسازی راه اندازی و کار بازسازی به صورت سه نوبته جلو خواهد رفت.

نیکزاد گفت: شرط سرعت گرفتن روند بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا را مشارکت نزدیک مردم در بازسازی است و  محور اصلی کار بازسازی مناطق زلزله زده، مردم هستند.

 


مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار