تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۳۴۲۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معضل تردد گاومیش ها در سطح شهر اهواز
 
 ازسالی از مخاطبان خوزنیوز : توسعه جوامع بشری و سکونت گاه‌ ها ضرورت ضابطه‌ مند شدن همه فعالیت‌ها از جمله نگهداری حیوانات را ایجاب کرده است ؛ و به همین دلیل قوانین و مقررات مختلفی وضع شده که برخی از آن‌ها ناظر به شیوه نگهداری حیوانات در محیط‌های شهری می باشد .

بر اساس قانون ▫️ شهرداری‌ها مکلف شدند از هرگونه پرورش و نگهداری دام و طیور در محدوده شهرهای با جمعیت بیش از 50 هزار نفر ممانعت کنند
 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی نیز موظف است تا هر جا صحبت از نگهداری حیوانات ودام در کنار انسان می باشد ، آئین نامه‌های بهداشتی مرتبط با این شرایط را اعلام کنند و بر ضوابط بهداشتی نیز نظارت نمایند.

 شهروندان اهوازی نیز می‌توانند شکایت خود را از طریق شماره تلفن 137 شهرداری اعلام ، و مسولین مربوطه نیز باید این اطمینان را به شهروندان اهوازی بدهند ، که هرگونه شکایت در این رابطه که از جانب مردم به شهرداری و مراکز بهداشت اعلام می شود ، حتما مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

متاسفانه ادامه این معضل در سطح شهر ، علاوه بر خطر احتمالی تصادفات جاده ایی ، می تواند منجر به بیماری‌های مشترک انسان و دام نیز گردد که باعث انتقال یک سری از عفونت‌ها می‌شود و این بیماری‌ها خود ، انواع مختلفی دارد.

  عده ایی از شهروندان اهوازی در این خصوص اظهار گلایه کرده و نارضایتی خود را از این شیوه شهرنشینی بیان می‌کنند.
این شهروندان معتقد هستند: بوی تعفن نگهداری گاومیش ها به‌ ویژه در فصل تابستان باعث سلب آرامش آن‌ها شده و همچنین تحمل بوی تعفن ناشی از فضولات حیوانات و هجوم مگس و دیگر حشرات موذی در داخل خیابانها و فضای سبز و پارک های ساحلی مجاور رودخانه ، برای آن‌ها عذاب‌ آور و کاملا غیر بهداشتی بوده و سلامت جسم و جان خانواده ها و مخصوصا کودکان مان را تهدید می نماید.
 در پایان، امیدواریم با انتصاب استاندار جدید در استان و نیز شهردار جدید اهواز ، شاهد نگرشی تازه و جدی به این موضوع باشیم و هر چه سریع تر این مشکل قدیمی شهر را با مدیریتی صحیح و علمی،  حل و فصل نمایند.

 چهارلنگی-   اهواز ۱۴۰۰

:
:
:
آخرین اخبار