تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۳۴۲۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهترین شرکت ترخیص کالا را در ایران بشناسید (راهنمای کامل)

ترخیص کالاها و محموله‌های صادراتی و وارداتی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی هستند که به عنوان تاجر یا بازرگان فعال در زمینه تجارت برون مرزی باید با آنها آشنا باشید. امور مربوط به تشریفات گمرکی به ویژه ترخیص کالا از گمرک  با پیچیدگی‌ها و دشواری‌هایی همراه است که علی رغم آشنایی و اطلاعات کافی شما از مراحل، شرایط و هزینه‌ها ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شوید؛ به همین منظور شرکت‌های بازرگانی و تجاری تحت عنوان شرکت ترخیص کالا بنا شده‌اند تا بتوانند با بررسی کامل قوانین، دستور العمل‌ها، مراحل، هزینه ترخیص کالا و با کمترین هزینه به تاجران و بازرگانان در این زمینه کمک کنند. برای اینکه بتوانید بهترین شرکت ترخیص کالا یا بهترین حق العملکار گمرک را انتخاب کنید، باید با وظایف، مسئولیت‌ها و ویژگی‌های بهترین شرکت ترخیص کالا آشنا شوید که در ادامه به بررسی کامل آنها خواهیم پرداخت.

معرفی خصوصیات بهترین شرکت ترخیص کالا

به طور معمول به دلیل اطلاعات کمی که افراد از واردات و صادرات کالا دارند، امور مربوط به آنها پیچیده و سخت به نظر می‌رسد. به دلیل عدم اطلاعات کافی در این زمینه، همواره توصیه می‌کنیم با افراد متخصص و کارشناسان مجرب آشنا به امور گمرکی در ارتباط باشید تا تمام فعالیت‌ها و امور تجاری برون کشوری را به راحتی برای شما به اتمام برسانند. شرکت‌های ترخیص کالا با جذب حق العملکاران حرفه‌ای و نیروهای متخصص در این زمینه کمک بسیاری به تاجران و بازرگانان می‌کنند و از آنجا که به طور کامل با تمام شرایط و مراحل آشنا هستند، تمام امور مربوطه را در اسرع وقت و با هزینه‌ای مناسب انجام می‌دهند.

همانطور که قطعا می‌دانید، باتوجه به قوانین گمرکی برای هر مرحله از فرایند ترخیص کالا، شرایط و ضرورت‌های متعددی تعیین شده که نداشتن اطلاعات کافی از آنها می‌تواند شما را با خسارت‌های مالی و مشکلات قانونی زیادی مواجه کند. سپردن فعالیت‌های مربوط به ترخیص کالا به شرکت های ترخیص کالا در کاهش هزینه‌های اضافه و تسریع فرایند تاثیر زیادی دارد و شرکت‌هایی می‌توانند در این زمینه موفق باشند که علاوه بر تسلط کامل بر قوانین گمرکی، مراحل و هزینه‌های ترخیص کالا وظایف و مسئولیت‌های خود را به خوبی به انجام برسانند. در ادامه با ققنوس ترخیص همراه باشید تا به صفر تا صد وظایف شرکت ترخیص کالا، بهترین شرکت ترخیص کالا و مفهوم حق العملکاری و کارت بازرگانی که از الزامات این حیطه هستند به طور کامل بپردازیم.

مراحل ترخیص کالا از گمرک

در ابتدا خوب است به طور کلی و خلاصه با مراحل ترخیص کالاهای وارداتی آشنا شوید تا از امور و فعالیت‌هایی که لازم است انجام شوند، آگاه باشید. به طور خلاصه برای اینکه بتوانید محموله مورد نظر خود را وارد کشور کنید، اول باید نسبت به خرید کالا اقدام کنید. پس از توافقات اولیه با صادرکننده کالا، لازم است کالا را در سامانه جامع امور گمرکی ثبت سفارش کنید و اطلاعات مربوط به پیش فاکتور، نرخ ارز و مشخصات کالا را در آن به تائید برسانید. اتمام این مرحله برای صدور اجازه ورود مجاز کالا به کشور الزامی است تا بتوانید مراحل بعدی ترخیص کالا را انجام دهید.

پس از ثبت سفارش و ارائه اطلاعات لازم به گمرک، کالا وارد انبارهای گمرک برای نگهداری می‌شود و در این مدت شما یا حق العملکار باید فرایند ترخیص کالا را شروع و به اتمام برسانید. پس از ورود محموله به انبار گمرک، لازم است اظهارنامه کالا را تکمیل و اسناد و مدارک مورد نیاز ترخیص کالا را به گمرک مورد نظر ارائه دهید. با عبور محموله از یکی از مسیرهای سبز، زرد یا قرمز گمرکی و انجام بازرسی‌های لازم، کالای شما برای تحویل و خروج از گمرک آماده خواهد بود.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم فرایند ترخیص کالا از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و هرگونه تخلف و عدم آگاهی می‌تواند منجر به بروز مسائل قانونی و مشکلات اداری شود؛ بنابراین با ایجاد هماهنگی‌های لازم با یک شرکت ترخیص کالای معتبر از انجام درست تمام امور مطمئن باشید و فقط به عنوان تاجر یا بازرگان هزینه‌های خواسته شده را پرداخت کنید.

وظایف مختلف شرکت ترخیص کالا

جهت انتخاب بهترین شرکت ترخیص کالا و سپردن انجام تمام امور مربوطه با خیال راحت به آنها، در ابتدا لازم است با وظایف و مسئولیت‌های شرکت های ترخیص کالا آشنا شوید تا تصمیم درستی بگیرید. یک شرکت ترخیص کالا باتوجه به نیروهای متخصصی که دارد، طیف وسیع و متنوعی از فعالیت‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد و معمولا علاوه بر ارائه مشاوره قبل از خرید و فروش کالا، امور مربوط به ترخیص کالا و آزادسازی کالا از گمرک را هم انجام می‌دهند.

حق العملکاران یا ترخیص کاران دارای کارت بازرگانی معتبر هستند؛ به همین دلیل معمولا از اطلاعات و دانش کافی در زمینه واردات و صادرات کالا برخوردارند و شما می‌توانید با اتکا به توانایی‌ها و تجربیات آنها، تمام امور را به آنها بسپارید و فقط پرداخت هزینه‌های گمرکی را با خیال آسوده انجام دهید. شرکت های ترخیص کالا با استفاده از حق العملکاران خود تمام فعالیت‌های سفارش کالا، ثبت اظهارنامه گمرکی، اخذ مجوزها و گواهی‌های لازم و محاسبه هزینه‌های گمرکی را انجام می‌دهند و از آنجا که از تمامی مدارک و اسناد مورد نیاز به خوبی آگاه هستند، به انجام فرایند ترخیص کالا سرعت می‌بخشند. در ادامه برای اطلاع بیشتر شما به بررسی دقیق‌تر وظایف حق العملکاران گمرک و کاربرد کارت بازرگانی هم خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های متمایز بهترین شرکت ترخیص کالا

روابط عمومی و ارتباطات خوب یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواردی است که یک شرکت ترخیص کالا باید داشته باشد تا بتواند اعتبار لازم را در حوزه واردات و صادرات کالا کسب کند. ترخیص کارانی که روابط  عمومی بالایی نداشته باشند، به طور معمول نمی‌توانند ارتباط خوبی با صاحب کالا برقرار کنند و همکاری آنها ادامه دار نخواهد بود؛ بنابراین برقراری ارتباط مناسب و حرفه‌ای از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که شرکت های ترخیص کالا باید به آن توجه داشته باشند.

داشتن کارت بازرگانی معتبر و کارت کارگزاری، تجربه کافی و حرفه‌ای در گمرکات کشور، تیم متخصص و مجرب، داشتن نرم افزار CRM، آشنایی کامل با فرایند و مراحل ترخیص کالا، ارائه خدمات ترخیص در گمرکات، معرفی بهترین شرکت‌های حمل و نقل و بیمه از جمله مواردی هستند که بهترین شرکت های ترخیص کالا دارا هستند و به بهترین شکل ممکن از عهده انجام تمام امور مربوطه برمی‌آیند.

حق العملکار رسمی گمرک کیست؟

حق العملکار گمرک شخص یا شرکت واجد شرایط تعیین شده گمرکی است که موفق به دریافت پروانه کارگزار گمرکی شده است. معمولا افرادی هستند که بدون داشتن پروانه گمرکی اقدام به انجام امور ترخیص کالا می‌کنند؛ اما باید توجه داشته باشید که یکی از معیارهای اصلی بهترین شرکت ترخیص کالا، دارا بودن کارت کارگزاری گمرک است تا تمام فرایند بدون هیچ مشکلی به پایان برسد.

کارت بازرگانی چیست؟

کارت بازرگانی درواقع مجوزی برای انجام امور و تشریفات گمرکی است. صاحبین کالا و افراد فعال در حوزه واردات کالا نیاز به اخذ کارت بازرگانی دارند تا بتوانند کالای خود را وارد کشور کنند و از مزایای استفاده از این کارت بهره‌مند شوند. اشخاص حقیقی یا حقوقی پس از دریافت کارت بازرگانی می‌توانند نسبت به سفارش کالا اقدام نمایند و با ارائه مدارک لازم به همراه مجوزهای مورد نیاز کالا را ثبت و به گمرک اظهار نمایند. فرایند ثبت و تنظیم اظهارنامه گمرکی کمی پیچیده و زمان‌بر است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم انجام این امور را به شرکت ترخیص کالا و افراد باتجربه این زمینه بسپارید تا با دقت کافی به انجام برسند و با به حداقل رساندن هزینه‌ها،  کالای خود را ترخیص کنید.

روابط خوب کاری در گمرکات

همانطور که در این مقاله به طور کامل بررسی کردیم، ترخیص کالا مراحل پیچیده‌ای دارد و حضور حق العملکاران و شرکت های ترخیص کالا نقش بسزایی در کمک به تاجران و بازرگانان داشته است. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای بهترین شرکت ترخیص کالا می‌توان نام برد، ارتباط سازنده و خوب گمرکی است. سعی کنید شرکتی را برای انجام امور گمرکی خود انتخاب کنید که علاوه بر خصوصیاتی که ذکر کردیم، ارتباط قوی و سابقه درخشانی داشته باشد؛ زیرا در بسیاری از مواقع روابط کاری و تجاری گسترده به کاهش هزینه‌ها کمک زیادی می‌کند.

جمع بندی بهترین شرکت ترخیص کالا

به طور کلی هم اکنون قطعا می‌دانید که فرایند ترخیص کالا از گمرک مراحل متنوع و پیچیده‌ای دارد که عدم آگاهی و آشنایی کامل با شرایط، مدارک، مراحل و هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک امام خمینی  می‌تواند برای تاجران و بازرگانان بسیار زمان‌بر و پرهزینه باشد. انتخاب بهترین شرکت ترخیص کالا مسئله مهمی است که در صورت انتخاب درست نقش بسزایی درکاهش هزینه‌های اضافه و سرعت بخشیدن به انجام امور گمرکی خواهد داشت و هرگونه بی‌دقتی در انجام فرایند یا انتخاب نامناسب کارگزار گمرکی می‌تواند سرمایه شما را در معرض خطرات بسیاری قرار دهد.

شرکت های ترخیص کالای بسیاری وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ اما شرکت ترققنوس ترخیص از بهترین‌های این حیطه هستند. شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص از  بهترین شرکت های ترخیص کالای فعال در زمینه واردات و صادرات کالا است که به شما در انجام امور اداری و تشرفاتی گمرک کمک بسیاری خواهد کرد و علاوه بر این، برای کسب اطلاعات و راهنمایی‌های بیشتر از کارشناسان مجرب ما می‌توانید به وبسایت ققنوس ترخیص به آدرس FNXCUSTOMS.COM مراجعه کنید و برگه خدمات ما را ببینید.

:
:
:
آخرین اخبار