تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۳۴۲۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئولان خرمشهر برای پیشگیری از بحران باران پاییزی آمادگی داشته باشند
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مسئولان دستگاههای اجرایی با مشارکت شرکت های بزرگ فعال منطقه برای پیشگیری از بحران باران پاییزی و جلوگیری از پس‌زدگی فاضلاب در خرمشهر آمادگی لازم را داشته باشند.

 فاضل عبیات جمعه در نشستی که به منظور رفع مشکلات زیرساختی خرمشهر در فرمانداری خرمشهر اظهار داشت گفت:  جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی و جلوگیری از پس زدگی فاضلاب در معابر و منازل مردم و ایجاد بحران یکی از دغدغه های اصلی ما است لذا باید از شرکت‌های بزرگ در منطقه مشارکت گرفت.

وی لایروبی شبکه فاضلاب را ضروری بیان کرد و گفت: به  دستگاه‌های خدمات‌رسان در ستاد بحران تکلیف شود تا هر کدام در لایروبی منطقه ای از شهرستان کمک کنند.

عبیات بیان داشت: باید جدول کارها و اقدامات مشترک بین شهرداری و اداره امور آب و فاضلاب خرمشهر تهیه و نقاط بحرانی همچون کوی فرشید، کوی بهروز، مولوی و مناطقی که در سال ۹۸ دچار آب گرفتگی شدند در اولویت کاری قرار گیرند.

وی افزود: بخش عمده ای از معابر خرمشهر توسط آب و فاضلاب حفاری شده و به رغم گذشت سالها نوارهای حفاری، ترمیم نشده که این موضوع مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کرده است.

عبیات تاکید کرد: در این راستا تفاهمنامه ای بین شهرداری و اداره امور آبفا منعقد شود و تا قبل از آغاز بارندگی نوارهای حفاری ترمیم شود.

وی بیان داشت: با استفاده از ماده ۵۶ فاینانس داخلی برای اجرای طرح فاضلاب در آبادان چهارهزار میلیارد ریال اعتبار از سوی بانک صادرات و چهارهزار میلیارد ریال از بانک ملت اختصاص یافته است.

عبیات با اشاره به وضعیت دستگاه‌های اب شیرین کن در خرمشهر و جزیره مینو گفت: استقرار دستگاه های اب شیرین کن در خرمشهر و جزیره مینو در ارتقای کمی و کیفی آب شرب این شهرستان کمک خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: خط  انتقال اب غدیر نیز با پیگیری‌های نماینده مردم خرمشهر ارتقا پیدا کرده و روزانه بیش از ۹۰ هزار مترمکعب آب در شبانه روز وارد شبکه خرمشهر می‌شود.

عبیات در بخش دیگری به بارش باران پاییزی اشاره کرد و گفت: آمادگی بحران های مختلف همچون بارش‌های باران پاییزی و مناطق زلزله زده ما را نگران کرده و از یک طرف تنش آبی و آب های سطحی در هنگام بارندگی به ویژه در آذر ماه نیز باید مدیریت شود.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در این نشست اظهار داشت:  شکستگی‌ لوله های آب در ۳۵۰ تا ۴۰۰ نقطه شناسایی شده و ضمن اینکه نشت فاضلاب در نقاط مختلف خرمشهر مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرده است.

نادر عمیدزاده افزود: بنا داریم که هر هفته عملکرد دستگاههای اجرایی خدمات‌رسان را بررسی و گزارش های مورد نظر به استانداری اعلام خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان در این نشست گفت: ۲ طرح مناقصه احداث آب شیرین کن با ظرفیت ۱۰ هزارمترمکعب برای خرمشهر و پنج‌هزارو ۵۰۰ مترمکعب برای جزیره مینو داریم که در هفته آینده قرار داد با پیمانکار منعقد می‌شود.

کرمی‌نژاد افزود:  طرح اجرای فاضلاب در خرمشهر به مرحله ارزیابی کیفی رسیده و تا سه هفته دیگر بازگشایی و پیمانکاران واجدشرایط انتخاب و عملیات احداث فاضلاب خرمشهر آغاز می‌شود.

معاون پیشین فنی و عمرانی منطقه آزاد اروند در این نشست گفت: بالغ بر ۲۰هزار میلیارد ریال تعهدات پرداختی داریم که بر اساس تقسیم بندی و سهم آبفای خرمشهر در اولویت قرار داده می شود.

علی الیاسی بیان داشت: امیدواریم با آغاز به کار هیات مدیره جدید سازمان منطقه آزاد اروند بتوان پرداختی‌های لازم برای اجرای پروژه های آبادان و خرمشهر را انجام شود
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار