تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۳۴۱۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد امام جمعه آبادان از زیرساخت‌های این شهر
 امام جمعه آبادان گفت: با وجود گذشت زمان زیادی از زمان آغاز بازسازی مناطق جنگ زده ولی هنوز برخی زیرساخت های آبادان نظیر مبلمان و خیابان ها برای شهروندان فراهم نیست.

  حجت الاسلام عبدالحسن غبیشاوی در خطبه های نماز جمعه آبادان اظهار داشت: این شهرستان مشکلات و چالش های متعدد دارد.

وی گفت: برخی بی تدبیری ها باعث شد که مشکلات آبادان روی هم انباشته شود تا مردم شهرستان را زجر دهد.

وی توجه دولت به رفع مشکلات شهری آبادان را خواستار شد و افزود: برخی از طرحها نیاز به اعتبار دارد و دولت فعلی با نگاهی ویژه به آبادان سعی در رفع مشکلات این شهر داشته باشد.

حجت الاسلام غبیشاوی مطالبه گری مردم از مسئولان را برای انجام کارها خواستار شد و گفت: مطالبه گری در جامعه ما ضعیف است و مردم باید با مطالبه گری بیشتر، خواب را از مسئولان بگیرند.

وی بیان کرد: امام جمعه در آبادان مسوولیت سنگینی دارد زیرا این شهر محرومیت ها و کارهای زمین مانده ای دارد که با مطالبه گری باید قدم در رفع آن برداشت.

خطیب جمعه آبادان با تاکید بر لزوم هر چه باشکوه‌ تر و گسترده‌ تر برگزار شدن نماز جمعه گفت: پس از گذشت یک سال تعطیلی نماز جمعه در سراسر کشور از امروز بار دیگر شاهد برپایی این آیین عبادی و سیاسی هستیم که باید نسبت به گذشته گسترده تر برگزار شود.

وی بیان کرد: باید سنگر اسلامی نماز جمعه را هر چه عظیم‌ تر و پرمحتواتر حفظ کنیم تا به برکت آن توطئه‌ های دشمنان خنثی گردد.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه پیامبر اسلام نماز جمعه را حج مساکین دانسته است، افزود: اهمیت این فریضه آشکار می‌ شود و مسلمانان متعهد نباید از حضور در این صحنه عبادی سیاسی غفلت کنند.

حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است، گفت: نماز جمعه به‌ عنوان یک مراسم هفتگی مسلمین نه‌تنها یک عبادت محسوب می‌ شود بلکه مظهر وحدت مسلمین و شکوه و عظمت اسلام بوده که قلوب مسلمانان را به هم نزدیک می‌ کند و باعث تقویت دین اسلام و قدرت مسلمین می‌ شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار