تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۲۳۴۱۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اهواز:صبورانه پای تولید ملی بایستیم
  امام جمعه اهواز گفت: همه باید در عمل پای تولید ملی صبورانه و قاطعانه ایستاده و با حمایت از تولید داخلی به توسعه و رشد اقتصاد کشور کمک کنیم.

حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد درخطبه های این هفته نماز جمعه اهواز با اشاره به لزوم رونق تولید برای رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری  کشور افزود: همه مسوولان نیز باید ضمن کمک به رفع مشکلات فراروی تولید ، برای توسعه فعالیتها در این حوزه گره گشا باشند.

وی همچنین با اشاره به زلزله اندیکا گفت: حدود ۱۲۰تا ۱۳۰ روستای زلزله زده دراین منطقه که از ۲۰ تا ۱۰۰درصد تخریب شده یا  دچار خسارت شده اند نیاز به امدادرسانی و کمک دارند. 

وی گفت: رسانه های دلسوز و گروههای جهادی باید ضمن انعکاس کمکها، به انعکاس وضعیت مردم ومشکلات در این مناطق بپردازند و اجازه ندهند درآستانه فصل سرما، این منطقه محروم به فراموشی سپرده شود، مردم نیز مانند همیشه یاریگر این آسیب دیدگان از زلزله باشند.

امام جمعه اهواز با تاکید بر اینکه  طرح مصونیت قضایی برخی مسولان باید حذف شود، گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم قانونی را در این زمینه مصوب کند تا وضعیت به این صورت نباشد که هر کس در طول چهار سال تصدی مسئولیت هر کار دلش خواست کند و امکان برخورد قانونی با او نباشد. 
وی با اشاره به لزوم برخورد قانونی با مسببان وضع موجود در برخی حوزه ها در کشور گفت: این افراد باید پشت میله های زندان باشند.

وی گفت: اکنون با تعدادی از آنها برخورد لازم صورت گرفته و حتی در مورد فرزندان آنها نیز پیگیری قضایی انجام شده است ولی باید با همه افراد متخلف برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام موسوی فرد در ادامه  با اشاره به لزوم اقبال همگانی به واکسیناسیون علیه ویروس کرونا گفت: این اقدام  باید با حضور حداکثری مردم ادامه یابد چون تمام بیماریهای واگیردار از طریق واکسن کنترل می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان همچنین به مساله بارشهای پیش رو و معضل آبگرفتگی در  اهواز و سایر نقاط استان گفت: مسوولان حتما تمهیدات لازم دراین زمینه را در نظر گرفته  و برای مدیریت آماده آماده باشند.

حجت الاسلام موسوی فرد همچنین با پرداختن به مساله طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی  گفت: این طرح بسیار خوب است و باید به طور کامل در همه زمینه های  فضای مجازی اجرایی شود.

امام جمعه اهواز سپس با اشاره به طرح ملی مسکن گفت: این طرح به لحاظ کیفی طرح بسیار خوبی است که اگر به درستی اجرا شود جای افتخار دارد.

وی اظهار داشت: ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن باعث ایجاد اشتغال بسیار خوبی هم می شود ولی بایددقت لازم صورت گیرد  و در اجرای سیاستگزاریها و ساختارها به گونه ای عمل شود که قشر محروم از مسکنهای ساخته شده بهره مند شوند.

وی در رابطه با اوضاع جاری در لبنان  هم گفت: اتفاقات و فتنه ای که در لبنان برای بحرانی کردن اوضاع و  راه انداختن جنگ داخلی دراین کشور ایجاد شده خطرناک و محکوم  است و مردم این کشور و گروههای سیاسی باید نسبت به این وضعیت با هوشیاری واکنش نشان دهند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار