تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۳۴۱۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیک بعدی کرونا در کمین خوزستان / وضعیت رعایت پروتکل‌ها خوب نیست
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ابراز نگرانی از وقوع پیک بعدی کرونا در خوزستان، گفت: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان خوب نیست و اگر این روند ادامه داشته باشد، خطر وقوع پیک بعدی وجود دارد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۱۰ هزار خوزستانی حداقل یک دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که این رقم، معادل پوشش ۵۲ درصدی واکسیناسیون است.

 وی افزود: متوسط پوشش واکسیناسیون بالای ۱۲ ساله‌ها نیز در خوزستان حدود ۶۷ درصد است البته این رقم در برخی شهرها مانند شادگان ۲۵ درصد و در دزپارت بیش از ۸۵ درصد است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان خوزستانی نیز ۵۵ درصد است و همچنان در حال انجام است. پوشش واکسیناسیون این گروه نیز در شادگان ۲۵ درصد و در دزپارت ۹۰ درصد است.

وی با اشاره به ادامه روند کاهشی بیماران، گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۳۰ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و روزانه ۴۵۰ بیمار سرپایی در استان خوزستان داریم.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: نگران آینده کرونا هستیم؛ متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان خوب نیست و اگر این روند ادامه داشته باشد، خطر وقوع پیک بعدی وجود دارد.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار