تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۳۴۱۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تزریق بیش از ۳ میلیون دُز واکسن کرونا در خوزستان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تا پایان روز چهارشنبه ۲۷ مهر ماه ۳ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۷۴۱ دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شد.
  فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: تا پایان روز چهارشنبه ۲۷ مهر ماه ۳ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۷۴۱ دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شد که از این تعداد ۲ میلیون و ۴۸۸ هزارو ۳۸۵ نفر دُز اول، یک میلیون و ۳۱۸ هزارو ۸۳۵ نفر دُز دوم و سه هزار و ۵۲۱ نفر دُز سوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

او با بیان اینکه تا کنون ۶۶.۴ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان دُز اول واکسن و ۳۵.۲ درصد نوبت دوم واکسن خود را در خوزستان دریافت کرده اند، افزود: از جمعیت بالای ۱۸ سال استان، ۶۸.۳ درصد دُز اول و ۴۰.۰۱ درصد دُز دوم خود را دریافت کرده اند.

ابول نژادیان داشت: شهر دهدز با ۲۰ هزار و ۷۴۰ واکسن و با پوشش ۸۵ درصد نوبت اول و ۴۹ درصد نوبت دوم رتبه اول پوشش واکسیناسیون را در استان نسبت به جمعیت خود کسب کرده است و بهبهان نیز با تزریق ۲۱۵ هزارو ۹۷۸ دِز و پوشش ۸۴ درصد جمعیت مورد هدف در نوبت اول و ۵۳ درصد نوبت دوم رتبه بعدی واکسیناسیون را به خود اختصاص داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: در شرق اهواز نیز ۶۰۰ هزارو ۵۴۷ نفر واکسن کرونا دریافت کرده اند که ۷۹ درصد در نوبت اول و ۴۸ درصد در نوبت دوم واکسن زده اند و در غرب اهواز هم۵۱۳ هزار و ۶۲۷ نفر برای واکسن کرونا اقدام کرده که ۷۵ درصد نوبت اول و ۴۰ درصد نوبت دوم خود را دریافت کرده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: شادگان با ۴۹ هزار و ۸۰، کرخه۳۲ هزار و ۶۲۵، کارون ۷۶هزارو ۲۲۵، دشت آزادگان۵۵ هزار و ۱۶، خرمشهر۹۸ هزار و ۴۵۰ و حمیدیه۲۹ هزار و ۴۵۶ دُز واکسن کمترین جمعیت را علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه کرده اند و از زمان آغاز واکسیناسیون دانش آموزان استان تا کنون ۵۳.۲ درصد آنان نوبت اول و ۱.۵ درصد نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

او گفت: اگر یک شهر در خوزستان به پوشش ۱۰۰ درصدی برسد می‌توانیم به عنوان الگو در کشور معرفی کنیم که دهدز این ویژگی‌ها را دارد.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار