تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۳۴۱۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا
 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا از امروز خبر داد و گفت: این کار باید به فوریت به اتمام‌ برسد.

اکبر نیکزاد امروز ۲۹ مهرماه در حاشیه بازدید از روستای زلزله زده سرشط اندیکا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از دقایق ابتدایی زلزله در منطقه اندیکا همه مسئولان به فوریت وارد عمل شدند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز سریعا وارد عمل شد و در منطقه حضور پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در روزهای ابتدایی زلزله، بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده اندیکا بحث تشکیل پرونده و ارزیابی خسارات را انجام داد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای بازسازی فوری مناطق زلزله زده اندیکا، گفت: براساس این دستور بنیاد مسکن وارد عمل شده است. در این زمینه حدود ۳ هزار واحد آسیب دیده از زلزله داریم که یک هزار واحد باید تخریب و نوسازی شود و ۲ هزار واحد دیگر نیز باید تعمیر شود.

نیکزاد عنوان کرد: بنیاد مسکن کشور و همچنین مسئولان استانی بنیاد مسکن در این منطقه حضور دارند و خوشبختانه بحث تشکیل پرونده واحدهای آسیب دیده از زلزله نهایی شده است.

وی افزود: آواربرداری واحدهای آسیب دیده از زلزله آغاز شده است. در بحث تامین و ارسال مصالح نیز هماهنگی های لازم انجام شده است.

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: همه شرکت های تابعه بنیاد وارد عمل شده اند و مقداری مصالح ساختمانی اعم‌ از میلگرد و... در مسیر است تا به اندیکا برسد.

نیکزاد با بیان اینکه بحث بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا از امروز آغاز می شود و باید به فوریت به اتمام‌ برسد، ادامه داد: در برخی از مناطق مثل روستای سرشط فرصت آنچنانی نداریم زیرا تا حدود یکماه یا ۴۰ روز آینده برودت هوا اجازه کار را نخواهد داد.

وی افزود: در این مناطق کار به صورت سه شیفت انجام خواهد شد تا پیش از فصل سرما واحدهای مردم با محوریت خود مردم ساخته شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: همه بازسازی های بنیاد مسکن با محوریت خود مردم است و خوشبختانه مردم نیز در این زمینه مشارکت بسیار خوبی دارند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار