تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۲۳۴۱۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغازعملیات آواربرداری از مناطق زلزله زده اندیکا با حضوررییس بنیاد مسکن
 عملیات آواربرداری منازل تخریب‌شده در مناطق زلزله زده‌اندیکا روز پنجشنبه با حضور اکبر نیکزاد رییس بنیادمسکن انقلاب اسلامی شروع شد تا نخستین گام برای شروع عملیات بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله ۵.۲ریشتری ۱۲مهرماه در منطقه محروم و کمترتوسعه یافته اندیکا در شمال شرق خوزستان برداشته شود.

  نیکزاد در جریان شروع عملیات آواربرداری منازل تخریب شده اندیکا و بازدید از روستای "سرشط" اندیکا گفت:بر اساس ارزیابی های انجام شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان ، در زلزله نسبتا" پرقدرت اخیر حدود یک هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهری اندیکا به کلی تخریب شده و ۲ هزار واحد نیز آسیب دیده که نیازمند تعمیرات هستند.
وی با بیان اینکه در همان ساعات نخست وقوع زلزله ، کارشناساسان بنیاد مسکن کار ارزیابی و تشکیل پرونده از واحدهای آسیب دیده را شروع کردند افزود:هم اکنون کار ارزیابی و تشکیل پرونده خسارت به پایان رسیده و با توجه به سردسیر بودن منطقه ، کار بازسازی واحدهای تخریب و آسیب دیده به زودی شروع می‌شود.
نیکزاد با اشاره به اینکه فرصت زیادی برای بازسازی برخی مناطق اندیکا با توجه به برف گیر بودن آن نداریم اظهار داشت:دستور حجت الاسلام رییسی ،رییس جمهوری اسلامی ایران این بود که بنیاد مسکن منتظر مصوبات دولت برای تخصیص اعتبار بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا نماند و ما نیز کار را قید فوریت شروع می‌کنیم.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه با اشاره به برگزاری چندین نشست هماهنگی با شرکت های تابعه بنیاد مسکن برای مشارکت در بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا افزود: هم اکنون بخشی از مصالح و میلگرد در راه اندیکا است تا کار بازسازی پس از آواربرداری شروع شود.
وی به فرصت کم زمان بازسازی برخی مناطق اندیکا از جمله روستای "سرشط" اشاره کرد و افزود: در برخی روستاها که زمان چندانی با توجه به برفگیر بودن آن نداریم ستاد مستقل بازسازی راه اندازی و کار بازسازی به صورت سه نوبته جلو خواهد رفت.
نیکزاد شرط سرعت گرفتن روند بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا را مشارکت نزدیک مردم در بازسازی بیان کرد و افزود:محور اصلی کار بازسازی مناطق زلزله زده ، مردم هستند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن بازدید از روستاهای زلزله زده اندیکا ، با ساکنان آن دیدار و گفت‌وگو کرد.محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهوری نیز جمعه گذشته از مناطق زلزله زده اندیکا بازدید کرد.
برآوردها و ارزیابی های رسمی نشان می‌دهد در جریان زلزله ۵.۲ریشتری ۱۲مهرماه و پس لرزه های آن در روزهای بعد، حدود پنج هزار میلیارد ریال خسارت به مناطق مسکونی ، راهها و تاسیسات زیربنایی شهرستان اندیکا در ۱۸۰کیلومتری شمال شرق اهواز وارد شده است.
هلال احمر ، سپاه ، بسیج ، نیروهای جهادی ، موکب های اربعین و گروه های داوطلب مردمی از استان و سراسر کشور در همان ساعات و روزهای اولیه وقوع زلزله ، به کمک مردم زلزله زده اندیکا شتافتند.   


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار