تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۲۳۴۱۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهدای عضو در خوزستان نسبت به پارسال ۳ برابر افزایش داشت
شریعتی گفت: تعداد اهدای عضو در خوزستان طی ۶ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۳ برابری داشته است.
  جواد شریعتی مدیر مرکز هماهنگی و فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این تعداد پیوند عضو در شرایط کرونایی بسیار امید بخش است و امیدواریم که فرهنگ اهدا عضو در استان و کل کشور نهادینه شود تا بتوانیم با اهدای عضو زندگی دوباره به همنوعان خود ببخشیم.

او با اشاره به عمل موفقیت آمیز پیوند قلب در اهواز افزود: امسال تاکنون ۱۳ کبد، ۲۳ کلیه و ۳ قلب در خوزستان اهدا شده و مجموعا ۳۹ نفر از هموطنان نجات پیدا کردند که کار بسیار ارزشمندی است. از این تعداد ۲ کلیه و ۶ کبد در شیراز و ۲ قلب در تهران پیوند شده است.

شریعتی با بیان اینکه خوزستان در بحث اهدای عضو در کشور نمونه است گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران استان نقش به سزایی در گسترش فرهنگ اهدای عضو داشته اند که جا دارد از آن‌ها تشکر ویژه‌ای داشته باشیم.

این مقام مسئول از خانواده‌هایی که عزیزان آن‌ها دچار مرگ مغزی می‌شوند خواست با اهدای عضو ضمن ترویج این سنت حسنه و نجات بیماران نیازمند، آرامش را به روح فرزندان خود هدیه کنند.

مدیر مرکز هماهنگی و فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: در ۶ ماهه امسال ۱۵ عمل اهدای عضو در استان خوزستان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳ برابری داشته است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار