تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۲۳۴۱۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایجاد کارگروه ویژه بانوان در شورای ورزش خوزستان
 استاندار خوزستان با بیان این که توسعه کشور به سلامتی و شادابی بانوان بستگی دارد، از ایجاد یک کارگروه ویژه برای ورزش بانوان در شورای ورزش استان خبر داد.

صادق خلیلیان در حاشیه جلسه شورای ورزش خوزستان که امروز (چهارشنبه) در استانداری برگزار شد، اظهارکرد: توسعه همزمان ورزش قهرمانی و همگانی در دستور کار قرار دارد و به عنوان دو اولویت به هم وابسته، در استان در نظر داریم. در خوزستان قهرمانان ملی بزرگی در سطح کشور داریم که در سطح بین المللی نیز توانسته اند افتخارات بزرگی به ارمغان بیاورند که باید مورد حمایت قرار بگیرند و از این ظرفیت به بهترین شکل بهره مند شویم.

 وی بیان کرد: در عین حال نیز توسعه ورزش همگانی کمک می کند تا برای قهرمانی پشتوانه سازی کنیم. بانوان و کارکنان دستگاه ها نیز باید مورد حمایت ویژه قرار بگیرند زیرا کارایی کارمندان ادارات به سلامت و میزان ورزش آن‌ها بستگی دارد. مادران و دختران ما باید از نعمت وجود ورزش قهرمانی و سلامت کافی برخوردار باشند چراکه نیمی از جمعیت ما را در کشور تشکیل می دهند و توسعه کشور نیز به سلامتی و شادابی بانوان بستگی دارد و به همین خاطر ورزش بانوان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادیم و یک کارگروه ویژه را برای بخش بانوان در نظر گرفتیم تا پیشنهادات خود را برای تصویب به جلسه بعدی شورای ورزش استان بیاورند.

استاندار خوزستان گفت: همچنین یکی از ظرفیت های بزرگ استان خوزستان، رودخانه های پرآبی است که در زمینه توسعه قایقرانی چه به صورت ورزش و چه تفریحی، تقریبا از آن‌ها بی بهره هستیم، در حالی که این مهم یک ظرفیت و امکانات خدادادی بزرگ در استان است. به همین دلیل باید هم از نظر قهرمانی و هم از نظر تفریحی برای خانواده ها از این ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده کنیم. این موضوع را دنبال می کنیم و قرار شد نصب اسکله قایقرانی را دنبال کنیم تا این رشته را حداقل در شهر اهواز توسعه دهیم و در سایر شهرها نیز برای بهره مندی از قایقرانی قهرمانی و تفریحی برای خانواده ها، ظرفیت سازی کنیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه خوزستان یکی از قطب های ورزش قهرمانی کشور است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد و در عین حال نیز برای سلامت شهروندان خوزستانی، ورزش همگانی را توسعه دهیم. به همین دلیل سیاست ما توسعه ورزش همگانی است. ضمن این که باید مراکزی را به عنوان پارک برای فعالیت ورزشی بانوان داشته باشیم که در این بخش استان ما، پیشرفت مناسبی نداشته و در برخی جاها نیز مکان یابی مناسبی هم صورت نگرفته است. قرار شد در کارگروه ویژه به این موضوع پرداخته شود.

خلیلیان بیان کرد: ما می توانیم از ظرفیت های قانونی دستگاه های اجرایی و شرکت ها و موسسات مختلف در بخش خصوصی در جهت توسعه ورزش به ویژه ورزش همگانی و بانوان به بهترین شکل استفاده کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار