تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۲۳۴۱۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۵۸ بیمار کرونایی در بیمارستانهای خوزستان بستری هستند
  رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان با اعلام کاهش بیماران کرونایی در ۲ هفته گذشته اظهار داشت: در حال حاضر ۴۵۸ بیمار کرونایی در بخشهای مختلف بیمارستانهای استان بستری هستند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان  افزود: از این تعداد ۲۸۲ نفر در بخشهای عادی و ۱۷۶ نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که از بیماران ویژه ۳۰ نفر نیز در وضعیت اینتوبه(تنفس از راه دستگاه) قرار دارند که این وضعیت نشان از کاهش بیماران

کرونایی در استان طی روزهای اخیر دارد.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۴۴۳ نفر برای انجام تست کرونا به پایگاههای استان مراجعه کرده که پس از انجام تست ۴۸۹ نفر آنان مثبت قطعی و مابقی منفی شدند که بر اساس این آمار تنها تست ۱۱ درصد  مراجعه کنندگان مثبت بوده که رضایت بخش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از ۴۸۹ نفر مثبت شده ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ نفر آنان در بخشهای عادی و ویژه بیمارستانهای استان بستری شدند.

فوت یک بیمار کرونایی در دزفول

ابول نژادیان با اشاره به اینکه بعد از ماهها، فوتهای ۲ رقمی ناشی از کرونا در استان کاهش یافته و مرگ و میر در حوزه های اهواز و آبادان به صفر رسید افزود: در شبانه روز گذشته متاسفانه یک نفر در آبادان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داد که این کاهش آمار فوتیها بسیار امیدوارکننده

است.

وی گفت: در پیک پنجم کرونا مدتها آمار فوت روزانه افراد در خوزستان ۲ رقمی بوده و در برخی روزها نیز آمار فوتی‌ها به بیش از ۴۰ نفر رسید که برای ما بسیار دردناک و آزار دهنده بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بحث واکسیناسیون و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی را برای کنترل این بیماری بسیار موثر دانست و گفت: تمامی همکارانم در بخش بهداشت و درمان تلاش خود را برای اجرای واکسیناسیون افراد در استان به کار برده وخوشبختانه در بسیاری از شهرهای

استان روند واکسیناسیون رضایت بخش می باشد.

وی گفت: تاکنون بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر یک دُز را دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه بیش از پنج درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان واکسینه شده اند، گفت: از هم استانی‌ها به ویژه دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال انتظار داریم هرچه سریعتر برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

هم اکنون ۱۲ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار