تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۳۴۰۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقدمات راه‌اندازی اورژانس هوایی در آبادان فراهم شد
 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: مقدمات راه‌اندازی اورژانس هوایی با همکاری فرودگاه آیت الله جمی آبادان فراهم شده است.

  سیدنادر نقیبی روز چهارشنبه در جریان بازدید از محل پیشنهادی ساخت هلی‌پد و محل جانمایی پایگاه اورژانس هوایی آبادان در فرودگاه این شهرستان اظهار داشت: اورژانس هوایی نقش بسیار موثر و مهمی در نجات جان بیماران به خصوص بیمارانی که در روستاهای با مسافت زیاد و صعب العبور زندگی می‌کنند دارد و با استفاده از این امکان می‌توان جان بسیاری از بیمارانی که به دلیل مشکلات جاده‌ای و اتلاف وقت از دست می‌رود را نجات داد.

وی خدمات پزشکی اورژانس هوایی در مدیریت زمان در حوادث و انتقال مصدومان به مراکز درمانی را مهم بیان کرد و گفت:در مواردی که فاصله بین محل حادثه و مراکز درمانی زیاد است و یا اینکه زمان نقش کلیدی در درمان بیمار دارد، انتقال هوایی بیماران به مراکز درمانی بهترین راه نجات جان آنها است.

نقیبی بیان داشت: آمبولانس هوایی در مقایسه با نوع زمینی شعاع عملیاتی گسترده‌تری دارد و می‌تواند در زمان بسیار کوتاهی دارو، تجهیزات و کادر پزشکی را به نقاط دور دست و صعب‌العبور اعزام کند یا بیماران را به مراکز درمانی مجهز انتقال دهد که باید به این موضوع به دید فرصت نگاه شود.

وی افزود: انتقال مادران باردار پرخطر، رساندن اعضای پیوندی، انتقال بیماران کد ۲۴۷ سکته قلبی و کد ۷۲۴ سکته مغزی و سوختگی به وسیله بالگرد اورژانس ۱۱۵بخشی از خدمات‌ اورژانس هوایی هستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: با پیگیری‌ صورت گرفته مجوز راه‌اندازی اورژانس هوایی در آبادان از سازمان اورژانس کشور اخذ شده و با همکاری فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان راه‌اندازی می‌شود.

با راه اندازی اورژانس هوایی در منطقه جنوب غرب خوزستان امکان ارایه خدمات اورژانس هوایی به ساکنان شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان فراهم می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار