تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۲۳۴۰۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: مشکلات آب و فاضلاب خرمشهر با کار جهادی قابل حل است
 سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: برای برطرف کردن مشکلات آب و فاضلاب و عمران شهری در شهرستان خرمشهر نیاز به کار ضربتی و جهادی است.

 نادر عمیدزاده چهارشنبه در نشست رفع مشکلات عمرانی ، زیرساختی و آب و فاضلاب شهرستان خرمشهر با اشاره به مصوبه پروژه آب شرب روستاهای مسیر شلمچه بیان داشت: اصلاح و بهسازی شبکه آب آشامیدنی شلمچه و رفع شکستگی‌ها باید بررسی و مسئول دفتر فنی فرمانداری این موضوع را پیگیری نماید.

وی افزود: با توجه به بررسی‌ انجام شده مشکلات روشنایی، پس‌زدگی فاضلاب و شکستگی‌های شبکه انتقال آب آشامیدنی بیشترین معضلات این شهرستان می باشند.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در بخش دیگری به مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان نیز  اشاره کرد و گفت: بخشی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در حفارغربی و شرقی، شلمچه و در بخش مینو به خوبی اجرا نشده و انتظار داریم مشکلات این طرح در اسرع وقت برطرف شود.

 عمیدزاده بیان داشت: در مرحله دوم این طرح ۲۷ هزار هکتار در حوزه اهواز و خرمشهر در نظر گرفته شده که سازمان آب و برق خوزستان و جهاد کشاورزی باید سهم شهرستان خرمشهر را مشخص کنند.

وی در ادامه به مشکل بیمه کارگران شهرداری خرمشهر اشاره کرد و گفت: با توافق صورت گرفته بین شهرداری و تامین اجتماعی مقرر شده تا پایان آذرماه اعتبار دفترچه های بیمه پرسنل شهرداری تمدید شود.

عمیدزاده در خصوص رفع مشکل روشنایی معابر خرمشهر نیز گفت: علاوه بر ماموران اداره برق خرمشهر گروه‌های عملیاتی از شهرستان‌های همجوار برای رفع مشکل روشنایی به کار گرفته می‌شوند و امیدواریم تا ۲هفته آینده مشکل روشنایی مناطق شهری و روستایی خرمشهر برطرف شود.

بخشدار مینوشهر نیز در این نشست به افزایش شوری آب در این بخش اشاره کرد و گفت: دستگاه آب شیرین‌کن تاسیسات آبرسانی دیرفارم مینوشهر فرسوده شده و ظرفیت آب شیرین کن آن که پیشتر پنج‌هزار مترمکعب در شبانه روز بود کاهش یافته است.

اسفندیار تمی ،شوری آب رودخانه اروند را بالای ۲۰ هزار میکروموس بیان کرد و گفت: تصفیه آب در تاسیسات آبرسانی دیرفارم مینوشهر با افزایش شوری آب با مشکلات عدیده ای رو به رو است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در این نشست در خصوص تاسیسات آبرسانی مینوشهر گفت: قراردادی برای تامین دستگاه آب شیرین کن مینوشهر با ظرفیت تصفیه روزانه ۲۰ هزار مترمکعب در روز منعقد می‌شود ضمن اینکه دستگاه آب‌شیرین کن فعلی بازسازی می‌شود.

محمدرضا کرمی‌نژاد افزود: با این اقدام میزان شوری آب از ۲۰ تا ۲۵ هزار میکروموس فعلی کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

وی همچنین در خصوص پروژه فاضلاب آبادان و خرمشهر اظهار داشت: این پروژه هم اینک به مرحله ارزیابی کیفی رسیده و تا سه هفته دیگر بازگشایی و پیمانکاران واجدشرایط انتخاب و عملیات احداث فاضلاب خرمشهر آغاز می‌شود.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار