تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۳۴۰۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای قصه‌گویان خوزستانی در مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی
 مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با اجرای قصه‌گویان خوزستانی برگزار شد.

با افتتاح مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ۲ بخش «ملی» و «آیینی‌سنتی» به صورت نمادین در شهر توس و آرامگاه فردوسی، قصه‌گویان استان خوزستان به رقابت در مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پرداختند.

  این مرحله به صورت مجازی با اجرای قصه‌گویان خوزستانی در ۲ بخش «زنان و مردان» و «پسران و دختران» برگزار شد و داوران به صورت پخش زنده، اجرای این قصه‌گویان را ارزیابی کردند.

زینب مقدم با قصه «چشمک» از بندر امام‌خمینی (ره)، خدیجه بابادی با قصه «زائر» از اهواز و فاطمه جوکار با قصه «درختی که کلاغ نداشت» از بهبهان، در بخش زنان و مردادن و ستایش یزدانی با قصه «آقای هزارپا و کفاش» از اهواز، ناهید محمدی‌منصوری با قصه «قلقلی» و فاطمه تمیمی با قصه «تبر» هر ۲ از هندیجان در بخش دختران و پسران، قصه‌گویان خوزستانی بودند که با برگزیدگان سی‌ویک استان به رقابت پرداختند.

با اعلام دبیرخانه این جشنواره کبرا بابایی، نویسنده کودک و نوجوان و مدرس قصه‌گویی، رضا موزونی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان و محمد سیمزاری، نویسنده، بازیگر و کارگردان، داوران گروه اول بخش «ملی» مرحله منطقه‌ای را تشکیل می‌دهند.

همچنین محمدرضا یوسفی، نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودک و نوجوان، ملک چیذری، پژوهشگر ادبیات کودک و مدرس قصه‌گویی، و حامد زحمتکش، طراح و کارگردان، داوران گروه دوم بخش «ملی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی هستند.

بر اساس گزارش کانون پرورش فکری خوزستان، بخش آیینی سنتی این جشنواره ۹ آبان ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار خواهد شد و نفرات برگزیده این مرحله به بخش ملی راه پیدا می‌کنند.

مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار