تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۳۴۰۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرداری خرمشهر ۴۰۰ میلیارد ریال کمبود بودجه دارد
 سرپرست شهرداری خرمشهر گفت:برای برطرف شدن مشکلات مالی این شهرداری و پرداخت حقوق کارکنان ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 فرهاد دربندی‌نور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه بازتاب صدا و سیمای آبادان درآمد ماهانه شهرداری خرمشهر را بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد ریال علام کرد و اظهار داشت:این در حالی که شهرداری برای پرداخت حقوق پرسنل ماهیانه ۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی نبود درآمد پایدار را عمده‌ترین مشکل شهرداری خرمشهر بیان کرد و افزود: نداشتن درآمد و مشکلات مالی حاصل چندین سال مدیریت این شهرداری است که تحقق آن غیرممکن نیست. با جذب سرمایه گذار می‌توان در آمد پایدار برای این شهرداری تامین کرد.

دربندی‌نور بیان داشت: در حال حاضر اعضای شورای خرمشهر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند تا اعتباراتی از  استان برای پراخت حقوق عقب افتاده کارکنان این شهرداری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ماشین‌آلات شهرداری خرمشهر فرسوده بوده و بازسازی و نوسازی ناوگان خدمات شهری این شهرداری ضروری است گفت: با توجه به فرسودگی ماشین‌آلات شهرداری خدمات‌رسانی به مردم این شهر امکان پذیر نیست لذا برای بهبود وضعیت این شهر پیگیری از طریق نماینده مردم ، امام جمعه خرمشهر و اعضای شورای شهر در حال انجام است.

دربندی‌نور در ادامه گفت: متاسفانه پرسنل شهرداری خرمشهر پنج ماه حقوق دریافت نکرده اند.در آمد ماهانه این شهرداری جوابگوی پرداخت حقوق کارگران نیست.

وی افزود: بیشترین نیروی جذب شده در بدنه شهرداری در واحدهای اجرایی و خدماتی است. در چند سال اخیر این نیروها به واحد اداری منتقل شدند و در بخش خدمات با کمبود نیرو مواجه شدیم شیوه استخدام نیرو در شهرداری چارچوب قانونی لازم را ندارد تا بتوان جلوی استخدام بی‌رویه را گرفت.

 کارگران شهرداری خرمشهر در چند هفته گذشته به دلیل پرداخت نشدن ۶ ماه حقوق و هشت ماه مطالبات بارها دست از کارکشیدند.

توقف فعالیت کارگران شهرداری خرمشهر موجب انباشت زباله در بسیاری از مناطق شهری شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار