تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۳۴۰۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح امام محله به دنبال شناسایی ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات است
 مسوول اداره تبلیغات اسلامی دزفول با اشاره به اهمیت اجرای طرح امام محله گفت: این طرح به دنبال شناسایی ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات محله‌ها است.

حجت الاسلام احسان خاکی افزود: با توجه به جایگاه مساجد تلاش بر این است که این اماکن مقدس به عنوان محور محله‌ها قرار گیرند و به کانون توجه تبدیل شوند.
وی با بیان اینکه ائمه جماعات مساجد به عنوان امامان محله‌ها تعیین شدند، گفت: برترین امام محله کشوری نیز مربوط به دزفول بود که معرفی شد.
مسوول اداره تبلیغات اسلامی دزفول بیان کرد: توسعه طرح امام محله مستلزم رصد تمامی مساجد محله‌ها بود که برای این کار شورای قرارگاه مسجد متشکل از ائمه جماعات در محله‌های مختلف تشکیل شد.
وی تبیین جایگاه امام جماعت مبتنی بر مسجد تراز انقلاب اسلامی و قوانین مصوب جمهوری اسلامی را از اهداف طرح امام محله دانست و افزود: امام جماعت رئیس هیات امنا و مسوول مسجد است تا آن را فعالتر کند.
حجت الاسلام خاکی بیان کرد: اخیرا برنامه‌ای در مهرشهر دزفول برگزار و مقرر شد امام جماعت افراد و ظرفیت‌های محله را شناسایی و برای رفع مشکلات محله تلاش کند.
وی افزود: در حال حاضر در مرحله آمایش طرح هستیم تا مساجد و امامان جماعت را شناسایی و در راستای ارتقا و رشد آنها گام برداریم.

حجت الاسلام خاکی بیان کرد: مسجد باید به جایگاه خود در صدر اسلام برگردد و توانایی رفع معضلات محله‌ای و نوعی حکمرانی محله‌ای را داشته است.

وی همچنین از سازماندهی اهداف اداره تبلیغات اسلامی و برنامه ریزی برای مساجد دزفول در قالب قرارگاه مسجد در این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی دزفول قرارگاه مسجد است که در راستای سازماندهی اهداف اداره تبلیغات اسلامی و برنامه ریزی برای مساجد تشکیل شده است.

مسوول اداره تبلیغات اسلامی دزفول بیان کرد: نشستی در همین راستا با اعضای این قرارگاه در مسجد امام هادی (ع) دزفول برگزار شد که قرار است برگزاری این نشست‌ها در مساجد دزفول ادامه داشته باشد.

وی افزود: اعضا در این قرارگاه به بیان راهکارهای مناسب می‌پردازند تا بتوانیم درنهایت به آمار دقیق مساجد، ائمه جماعات و برنامه‌هایی از این قیبل دست یابیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار