تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۲۳۴۰۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیاز ۲ هزار میلیاردی برای تکمیل ۲۴۳ کیلومتر جاده در خوزستان
معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در حال حاضر ساخت و بهسازی ۲۴۳ کیلومتر جاده و پل در قالب ۴۱ پروژه در حال اجرا است که به اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان جهت تکمیل آن‌ها نیاز است.
رضا امیرپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بدون در نظر گرفتن راه‌های روستایی در استان خوزستان، راه‌های استان شامل ۶ هزار و ۲۴۳ کیلومتر هستند که یک هزار و ۶۶۸ کیلومتر از آن، راه شریانی است.

وی در خصوص پروژه‌های راهسازی اداره کل راه و شهرسازی، ادامه داد: در حال حاضر ساخت و بهسازی ۲۴۳ کیلومتر جاده و پل در قالب ۴۱ پروژه در حال اجرا است که به اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان جهت تکمیل آن‌ها نیاز است.

معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: مهمترین اولویت حال حاضر، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و در دست اقدام است و اولویت دیگر این است که به تناسب میزان تردد در راه‌های استان، زیرساخت‌های موجود این جاده‌ها و درجه کیفی آن‌ها را توسعه دهیم.

امیرپور با اشاره به محورهای پرتردد استان، بیان کرد: محور اهواز - اندیمشک تا پایان حوزه خوزستان دارای بیشترین ترافیک روزانه و محور اهواز – هفتکل - باغملک - ایذه به سمت اصفهان نیز از بیشترین تعداد ترافیک تردد وسایل نقلیه سنگین برخوردار است که با توجه به بیشترین تناژ بار خروجی از مبدا استان خوزستان به استان اصفهان، این محور ترانزیتی از اولویت‌های توسعه و ساخت بزرگراهی کشور در استان خوزستان محسوب می‌شود.

وی در خصوص کریدور اصفهان به خوزستان، ادامه داد: حدود کیلومتر ۱۲۰ از این محور شریانی، نیازمند عملیات تکمیل چهارخطه سازی است که اجرای این طرح به بیش از یک هزار و۸۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص راهسازی در مناطق شمالی خوزستان، گفت: با توجه به هزینه‌های بسیار بالای راهسازی در مناطق کوهستانی شمال استان، به دلیل عبور از رشته کوه زاگرس و کوهستانی بودن این راه‌ها، وزارت راه و شهرسازی به تناسب اعتبارات سالیانه بودجه کشور اقدام به برنامه‌ریزی برای این منطقه از استان می‌کند؛ این پروژه‌ها از قبیل احداث پاشنه زاگرس و چهارخطه کردن محور ملاثانی_مسجدسلیمان هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسب با اعتبارات تخصیصی در حال اجرا هستند .

امیرپور با اشاره به پروژه‌های مهم ساخت راه در سال جاری، تصریح کرد: از پروژه‌های شاخص اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در سال جاری می‌توان به چهار خط کردن جاده خرمشهر به اهواز به طول ۲۰ کیلومتر با پیشرفت حدود ۱۲ درصد، چهار خطه کردن محور ماهشهر به رامشیر به طول ۱۰ کیلومتر با پیشرفت ۱۲ درصد، احداث کمربندی اندیمشک شامل دو قطعه و به طول ۲۳ کیلومتر با پیشرفت بالای ۲۷ درصد و چهار خطه کردن محور شوشتر به دزفول به طول ۳۰ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی حدود ۱۲ درصد اشاره کرد
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار