تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۲۳۴۰۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اشتغالزایی با پهپاد‌های کشاورزی برای مددجویان کمیته امداد خوزستان
برای ارتقای سطح درآمد اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد خوزستان، طرح خدمات کشاورزی پهپادی به مددجویان در حال آموزش است.
  حسین وطن پرست معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: در زمینه توانمندسازی و ارتقای سطح درآمد اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، طرح خدمات کشاورزی پهپادی به مددجویان در حال آموزش است.

او با بیان اینکه کارگاه آموزشی طرح خدمات کشاورزی پهپادی در قالب الگوی راهبری شغلی و دریک برنامه فشرده برای مددجویان این نهاد حمایتی برگزار شد، افزود: در این کارگاه آموزشی که برای ۶۵ نفر اجرا شد خوزستان علاوه بر کارآموزان درون استانی، میزبانی وپشتیبانی مددجویان کارآموز استان‌های لرستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری را برعهده داشت.

وطن پرست بیان داشت: سه دوره آموزشی، توجیهی، مقدماتی و پیشرفته ارائه می‌شود که ۲ دوره آن طی شده و هفته آینده دوره پیشرفته آن با کسب مدرک خلبانی پهپادی برای شرکت کنندگان موفق و پرداخت تسهیلات خرید پهپاد سمپاش به پایان خواهد رسید و اشتغال مددجویان به طور عملیاتی در مزارع و باغات آغاز می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان تصریح کرد: از مزایای کاربرد این پهپاد‌ها می‌توان به صرفه جویی در مصرف سم به میزان ۳۰ تا۵۰ درصد، آب به میزان ۹۰ درصد و امکان انجام عملیات در مناطق سخت عبور و نخیلات است.

این پهپاد‌ها در هر هکتار هفت الی ۱۰ دقیقه سمپاشی خواهند کرد و از تخریب زمین و مزارع از سوی تراکتور جلوگیری خواهند کرد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار