تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۳۳۸۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرانی گوشت قرمز با آمدنِ سرما!
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز اصفهان گفت: قطعاً در زمستان با کمبود و گرانی گوشت قرمز مواجه خواهیم بود.
 ، اصغر پورباطنی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز اصفهان گفت:  کشتار دام‌های زنده به دلیل کمبود و گرانی نهاده‌های دامی که در اواسط تابستان انجام گرفت، عاملی برای کمبود دام به شمار می‌آید و صادرات دام زنده هم بر این معضل، دامن می‌زند.


وی افزود: خشک‌سالی و نبود آذوقه باعث شد که دامداران کشتار دام‌های خود را به صرفه‌تر از نگهداری آن‌ها بدانند. این موضوع در همان زمان هم نسبت به کمبود دام به مسئولان هشدار داده شد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز اصفهان ادامه داد: ذخیره گوسفند برای فصل زمستان لازم بود، اما به دلیل شرایط پیش آمده، دام‌های لاغر ذبح شدند.

پورباطنی تأکید کرد: به طور معمول در فصل سرما به دلایلی، چون مشکلات حمل و نقل، کمبود آذوقه و تلفات دام، معضل کمبود دام وجود دارد. حال اگر صادرات دام زنده هم به موارد اشاره شده اضافه شود قطعاً در زمستان با کمبود و گرانی گوشت قرمز مواجه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: گرانی و کمبود گوشت در استان‌هایی مانند اصفهان به دلیل آنکه در تأمین دام سبک خودکفا نیستند شدت بیشتری دارد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز اصفهان در پاسخ به این سوال که قیمت گوشت نسبت به سال گذشته چه میزان گران‌تر شده است؟ گفت: قیمت گوشت قرمز تغییر چندانی نداشته و تقریباً متعادل بوده است، اما قدرت خرید مردم برای تهیه این ماده غذایی کاهش داشته است.

پورباطنی تصریح کرد: سرانه مصرف گوشت قرمز هر نفر در روز ۷۵ گرم است، اما به دلیل شرایط اقتصادی عده‌ای از مردم توان مصرف این میزان را ندارند.



مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار