تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۲۳۳۸۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷۰ درصد جمعیت بندر ماهشهر دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند
  رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: حدود ۷۰ درصد جمعیت شهرستان دُز اول و ۴۰ درصد هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

 محمد شنبدی روز یکشنبه در ستاد مقابله با کرونای شهرستان بندر ماهشهر با بیان اینکه بندر ماهشهر از نظر واکسیناسیون در رده‌های میانی استان قرار دارد، بیان داشت: همه‌گیری کرونا هنوز پایان نیافته و مشکل اصلی کشور و جهان این است که این ویروس به طور کامل تحت کنترل در نیامده و همچنان قربانی می‌گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون پنج موج از شیوع این ویروس را در کشور تجربه کردیم و احتمال آغاز موج ششم شیوع کووید ۱۹ در آبان‌ماه وجود دارد. 

دبیر ستاد مقابله با کرونای بندر ماهشهر با اشاره به افزایش عادی انگاری توسط مردم اظهارداشت: تعداد مبتلایان در بندر ماهشهر طی چند روز اخیر کاهش یافته و به همین دلیل برخی فکر می‌کنند که کرونا از بین رفته و شرایط عادی شده است. 

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر اضافه کرد: ایمنی جمعی در شهرستان زمانی به وجود می‌آید که حداقل ۸۰ درصد جمعیت هر ۲ دُز واکسن را دریافت کنند و ۱۴ روز بعد از آن، تازه ایمنی جمعی حاصل می‌شود که در حال حاضر هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم. 

وی تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی بندر ماهشهر را ۴۳ نفر اعلام کرد و افزود: مردم همچنان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را همچنان رعایت و برای جلوگیری از ابتلا به ویروس از ماسک استفاده کنند. 

شنبدی با اشاره به تزریق ۲۱۵ هزار دُز واکسن در شهرستان اظهارداشت: تلاش‌های زیادی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان در ۲ هفته اخیر با کمک آموزش و پرورش انجام شده ولی متاسفانه آمار دانش‌آموزان واکسینه شده مطلوب نیست. 

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان و کارمندانی که واکسن تزریق نکرده‌اند باید برای حضور در مدارس و محل کار مرتب تست کرونا ارائه دهند.

به گزارش ایرنا، بندر ماهشهر با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار