تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۲۳۳۸۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مناطق زلزله زده اندیکا نیاز به خدمات رسانی فوری دارند
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و بارش برف و باران در مناطق زلزله زده اندیکا، این مناطق به خدمات رسانی فوری نیاز دارند.

 علی خدادادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: هلال احمر تلاش دارد تا با  جلب مشارکت های مردمی و هدایت گروه های جهادی خدمت رسانی به مناطق آسیب دیده از زلزله های اخیر را در اندیکا افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه باید با توانمند سازی مردم آسیب دیده از زلزله اندیکا شرایط زندگی را در این منطقه بهبود ببخشیم، گفت: متاسفانه خوزستان از حیث وجود بافت های فرسوده در رتبه چهارم کشور قرار گرفته و بسیاری از مناطق این استان دارای محرومیت مفرط هستند.

خدادادی بیان کرد: اندیکا یکی از شهرستان محروم استان و کشور است که بر اساس اعلام کارشناسان این منطقه از جمله مناطق زلزله خیر محسوب می شود .

وی افزود: تهدیداتی متوجه اهالی روستاهای این شهرستان است که از جمله آنها می توان به نبود سرپناه و یا مستحکم نبودن خانه ها بر اثر زمین لرزه، نبود آنتن دهی مناسب تلفن های همراه و اینترنت، نیاز فوری به سیستم های گرمایشی و نیاز به علوفه برای مصرف دام ها اشاره کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر  خوزستان گفت: با توجه به نبود مسیرهای دسترسی استاندارد و برف گیر بودن منطقه و همچنین نیاز به آب شرب در آغاز فصل بارش ها بی شک امدادرسانی به سختی و با مشکل مواجه خواهد شد به همین منظور برای جلوگیری از آسیب های بیشتر باید خدمات رسانی به این منطقه را سرعت بخشید.

وی بر ضرورت برنامه ریزی برای کاهش خطر پذیری و افزایش تاب آوری در این مناطق تاکید کرد و اظهار داشت:در نظر داریم با توسعه خانه های هلال در این شهرستان مردم این منطقه را برای مقابله با خطرات مختلف آموزش دهیم و با استفاده از ظرفیت خانه های هلال امدادرسانی به مناطق مختلف این شهرستان را افزایش دهیم. 

خدادادی نقش خانه های هلال در شهرها و روستاها به ویژه مناطق کم برخوردار را بسیار حیاتی و نیازی جدی خواند و بیان کرد: خانه های هلال با ارائه آموزش های امدادی و ایجاد آمادگی در برابر مواجهه با مخاطرات و همکاری در ارزیابی های سریع و دقیق و جمع آوری کمک های مردمی و توریع آنها زیر نظر قرارگاه خدمت رسانی می توانند در زمینه کاهش خطرپذیری و افزایش تاب آوری و تسریع در عملیات امدادرسانی و حمایتی کمک شایانی به مردم، مسئولان و دست اندرکاران باشند.

وی همچنین به ضرورت جذب سرمایه های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: برای مدیریت در بحران ها و کاهش خطرپذیری باید به تاب آور شدن جوامع توجه جدی شود که راهکار آن نیز در ۲ سطح ملی و محلی قابل تشریح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر  خوزستان گفت: تاب آوری بخشی از سرمایه اجتماعی است و تنها بخشی از تاب آوری امداد و نجات خواهد بود.

طبق برآورد اعلام شده  بر اثر وقوع زمین لرزه های اخیر در شهرستان اندیکا ۹۸۰ واحد مسکونی نیاز به تخریب و بازسازی و یکهزار و ۹۵۰ واحد مسکونی در این منطقه نیز نیاز به بهسازی دارند.

همچنین ۶۰۰ مکان نگهداری دام در این شهرستان که بر اثر زلزله دچار آسیب شدند باید بهسازی شوند.

بر اساس اعلام استانداری خوزستان زلزله های اخیر پنج هزار میلیارد ریال به شهرستان اندیکا خسارت وارد کرده است.

پنج زمین لرزه در فاصله زمانی ۱۲ تا ۱۹ مهرماه جاری در شهرستان اندیکا با مرکزین قلعه خواجه رخ داده است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار