تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۲۳۳۸۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸۹ پرونده تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی آبادان ارسال شد
 رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان به افزایش بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۸۹ پرونده تخلف صنفی در یک ماه گذشته به تعزیرات حکومتی آبادان ارسال شده است.

بیژن بداغی  اظهار داشت: اکثر پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی مربوط به گرانفروشی، کم‌فروشی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های ستاد کرونا، تقلب و عرضه خارج از شبکه در سطح بازار آبادان است.

وی به فعالیت سه تیم بازرسی ۱۰ نفره از کارشناسان صنعت‌،معدن و تجارت، بسیج اصناف، معاونت غذا و دارو، اماکن نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و فرمانداری آبادان اشاره کرد و افزود:برای کنترل قیمت‌ها بازرسی و نظارت بر بازار ادامه دارد و با متخلفان و گرانفروشان برخورد جدی می‌شود.

رییس اداره صمت آبادان گفت: در یک ماهه اخیر ۴۹۳ واحد صنفی در آبادان مورد بازرسی قرار گرفتند و به برخی واحدها به دلیل گرانفروشی و درج نکردن قیمت تذکر کتبی داده شد.

وی افزود: همچنین در یک ماه گذشته ۵۳۵ شکایت به صورت کتبی و تلفنی از اصناف به اداره صنعت معدن و تجارت آبادان ارسال شد که در این راستا به ۱۸ واحد صنفی تذکر کتبی ابلاغ شد.

بداعی بیان کرد: اقلام اساسی از جمله برنج، روغن، شکر، مرغ و گوشت به اندازه کافی در بازار آبادان موجود است و کمبودی از این بابت وجود ندارد؛ شهروندان آبادانی هرگونه گرانفروشی را با تلفن گویای ۱۲۴سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

وی افزود: بازرسی از واحدهای صنفی با هدف نصب برچسب قیمت بر روی اجناس، نصب نرخ‌نامه و گواهی سلامت در محل کار و در معرض دید مردم، رعایت کیفیت محصولات و خدمات و الزام به رعایت مسایل بهداشتی انجام می‌شود.

رییس اداره صمت آبادان با اشاره به ۴۲ مصوبه در راستای رفع موانع تولید در این شهرستان گفت: ۲۷ مصوبه ستاد تنطیم بازار نیز اجرایی شده است.

آبادان دارای ۱۷ هزار واحد صنفی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار