تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۲۳۳۶۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهروندان خوزستانی برای ایمن سازی آسانسورهای خود اقدام کنند
  مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: درخواست بررسی وضعیت ایمنی آسانسورها در مجتمع های مسکونی در استان بسیار پایین است و همین موضوع باعث بروز خطرات و اتفاقات ناگواری شده است لذا ضرورت دارد شهروندان برای ایمن سازی آسانسورهای خود اقدام کنند.

 رضا قیصی پور چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته استاندارد در محل این اداره کل بیان کرد: متاسفانه در مجتمع های مسکونی بعد از گرفتن تاییدیه نصب آسانسور ساکنان مجتمع دیگر برای بررسی وضعیت سلامت سالانه آسانسور مراجعه نمی کنند و همین موضوع

باعث بروز اتفاقات ناگوار و حوادث خطرآفرین می شود.

وی گفت: طی ۲ هفته اخیر ۳۸ دستگاه آسانسور در مجتمع های اداری، پزشکی و عمومی خوزستان به دلیل غیر استاندارد بودن پلمب شدند.

مدیرکل استاندارد خوزستان ادامه داد: اگر فرهنگ رعایت استاندارد سازی آسانسور در بین مردم نهادینه شود دیگر شاهد بروز این میزان حوادث در بخش آسانسور نخواهیم بود.

قیصی پور در ادامه با اشاره به توسعه همکاری اداره کل استاندارد خوزستان با آزمایشگاه های خصوصی افزود: در حال حاضر این اداره کل با یکصد آزمایشگاه خصوصی برای انجام آزمایشها و آزمون های خود همکاری دارد و همین موضوع باعث شده تا انجام آزمایش ها با سرعت و دقت بیشتری

انجام شود.

مدیرکل استاندارد خوزستان اظهار داشت: توسعه همکاری با آزمایشگاه های خصوصی باعث شده تا به روز تر و با سرعت بیشتری در انجام آزمایش های مربوط به ترخیص کالاها در بنادر ورود کنیم.

وی گفت: بر اساس راهکارهای سازمان ملی استاندارد ، نمونه گیری در کشتی هایی که تا ۱۰ هزار تن کالا دارند در خود کشتی انجام می شود تا سرعت عمل بالاتر رود.

قیصی پور با اشاره به موضوع ذرت های آلوده که در سال ۹۲ از ورود آن ها به کشور جلوگیری شد ادامه داد: اداره کل استاندارد نظر مرجوع و معدوم کردن این ذرت ها را صادر کرد و از ورود آن ها به کشور جلوگیری نمود و طبق آخرین اطلاعات به دست آمده تا ۸۰ درصد این ذرت

ها برگشت داده شد.

وی افزود: در پنج ماهه امسال بالغ بر ۲ هزار و ۱۵۸ مورد ارزیابی انطباق از کالاهای وارداتی توسط اداره کل استاندارد خوزستان انجام گرفته است.

ضرورت هم افزایی بین دستگاهی برای سرعت بخشیدن در آزمایش سلامت کالاهای وارداتی

قیصی پور ادامه داد: دستگاه هایی همچون استاندارد، معاونت غذا و دارو و دامپزشکی در یک راستا کالاها و محصولات وارداتی را مورد ارزیابی قرار می دهند که برای جلوگیری از هر گونه تداخل و هدر رفت و زمان و هزینه لازم است که بین این دستگاه ها هم افزایی ایجاد شود.

مدیر کل استاندارد خوزستان ادامه داد: این سه دستگاه در بررسی وضعیت سلامت کالاهای وارداتی به استان و کشور  یک هدف دارند به همین منظور با محول کردن این وظیفه به یک دستگاه می توان به روند بررسی سلامت کالاهای وارداتی سرعت بخشید.

وی با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد طبق قانون موظف به بازرسی و بررسی سلامت کالاهای وارداتی به کشور است ادامه داد: در مواردی اختلاف نظرها در بین این دستگاه ها باعث صرف زمان طولانی در ترخیص کالاهای وارداتی شده است.

قیصی پور اظهار داشت: کالاهایی که با استاندارد انطباق ندارند به اموال تملیکی سپرده می شوند که لازم است برای جلوگیری از ورود خسارت به کشور و در این شرایط سخت اقتصادی کالاهایی که آسیب پذیر هستند با سرعت بیشتری برای عرضه در بازار از انبارها اموال تملیکی ترخیص شوند.

هفته استاندارد از ۱۷ تا ۲۳ مهر ماه نامگذاری شده است و شعار امسال روز جهانی استاندارد «چشم انداز مشترک، برای جهانی بهتر »است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار