تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۳۳۶۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دزفول: ظرفیت‌های ورزشی این شهرستان با همفکری شکوفا شوند
 فرماندار ویژه دزفول بر ضرورت انسجام بین مسوولان این شهرستان تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های ورزشی دزفول باید با همفکری همه مسوولان و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان شکوفا شوند.

 علی فرهمندپور روز چهارشنبه در نشست شورای ورزش شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری بیان کرد: نشست این شورا پس از هفت سال برگزار شده که  باید خروجی داشته باشد.
وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در حوزه فوتسال، فوتبال، کشتی و  ورزش‌های رزمی  دزفول وجود دارد که باید به منصه ظهور برسند.
وی گفت: باید با همفکری مشکلات چند ساله ورزشی دزفول حل شوند.
فرهمندپور بر ضرورت پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن تاکید کرد و ادامه داد: تمرکز در حوزه خیرین، کمک‌های مالی، و پیگیری منابع در حوزه ورزش بسیار موثر است و از صرف  هزینه‌ها جلوگیری می‌کند؛ همچنین برای استفاده از ظرفیت‌های کشوری نیز باید طرح و برنامه منسجم داشته باشیم.
فرماندار ویژه دزفول از تشکیل کمیته‌های پیشنهادی تخصصی استقبال کرد و گفت: دستور بازگشایی اماکن ورزشی در دزفول داده شده است.

وی از مسوولان اداره ورزش و جوانان دزفول که به صورت خودجوش مکانی برای واکسیناسیون کرونا قرار دادند قدردانی کرد و خواستار همکاری افراد با نفوذ برای  فرهنگسازی واکسیناسیون کرونا شد.

رییس دفتر نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:سال‌های گذشته ورزش دزفول مغفول مانده بود امیدواریم با توجهی که اخیرا به این حوزه شده خروجی خوبی داشته باشد.
سید محمد پور مرشد افق روشنی در تمام عرصه‌های دزفول پیش‌بینی کرد و افزود:بزرگترین سرمایه دزفول نیروی انسانی به ویژه جوانان هستند، و ابزار اقتصادی نیز با وجود تمام مشکلات کشور در این شهرستان فراهم است.
وی گفت: عرصه ورزش بار فرهنگی ، اجتماعی، سلامت و  سیاست کشور را به دوش می‌کشد.
وی ادامه داد:در تفاهمنامه‌ای با بنیاد علوی ۲۰ زمین چمن مصنوعی در دزفول احداث خواهد شد که تعدادی از آنها در دست احداث هستند.
مشاور فرماندار دزفول در امور ورزش نیز گفت: یکی از مشکلات موجود در جذب حامی مالی ورزشی برای تیم‌های حاضر در لیگ، جزیره‌ای عمل کردن است  که پیشنهاد می‌شود طرح جامع حمایت از ورزش شهرستان دزفول ارایه و بخش‌های مختلف خصوصی،  دولتی و نیمه دولتی در این طرح دیده شوند تا روزهای خوبی برای جامعه ورزشی،  تیم های ورزشی و حامیان متصور شویم.
محسن معزی فروی افزود:  برای ایجاد انگیزه،  الگوسازی، ایجاد نشاط اجتماعی و برندسازی حضور یکی از تیم‌های دزفول در لیگ برتر کشور ضروری است.
رییس اداره ورزش و جوانان دزفول نیز گفت:ایجاد کمیته‌های تخصصی زیرساخت، زمین ورزشی و استفاده از ظرفیت مالیاتی در زمینه ورزش و جوانان دزفول ضروری است که امیدواریم با همکاری فرماندار محقق شوند.

خادم علی تهذیبی افزود: اعتبار احداث سالن سه هزار نفری چند منظوره دزفول باید از محل اعتبارات ملی و نفت تامین شود، ولی تا زمانی که زمین این ورزشگاه را در تملک نداریم نمی‌توان اقدامی در این خصوص انجام داد.
وی در خصوص ورزشگاه شهید مجدیان نیز گفت: گیر اداری توسعه این ورزشگاه با همکاری فرماندار برطرف شد، ۷۰ درصد اعتبارات آن از طریق اعتبارات ملی و نفت تامین شد اگر بقیه  اعتبار هم جذب شوند اجرایی خواهد شد.
رییس اداره ورزش و جوانان دزفول بر ضرورت ایجاد درآمد پایدار برای ورزش تاکید کرد و ادامه داد: قرار بود ۱۰ باب واحد تجاری در حاشیه ورزشگاه مجدیان احداث شود که اگر فقط از ظرفیت قانونی در این خصوص استفاده شود بعد از ۱۲ سال سودده خواهد بود. همچنین باید از ظرفیت خیران، شهرداری و شورا استفاده شود.
تهذیبی در خصوص کمبود فضای ورزشی نیز گفت: فضای ورزشی کوی طالقانی و مدرس دزفول محدود است. زمینی در این منطقه وجود دارد که بین شهرداری و اداره کار در خصوص مالکیت آن بحث است.
مسوول ورزش بانوان شهرستان دزفول نیز گفت: ۳۰ هیات ورزشی در بخش بانوان دزفول فعال است، بانوان این شهرستان در رشته‌های تکواندو، فوتبال، فوتسال ووشو، کاراته، جانبازان و معلولان و کوهنوردی نیز فعال هستند و مهسا کهنسال از دزفول در اردوی تیم ملی کشورمان حضور دارد.
راضیه هارونی از فعالیت ۲۰ باشگاه تک منظوره و ۶۲ باشگاه ۲ منظوره ویژه بانوان در دزفول خبر داد و از فرماندار خواست تا به حوزه بانوان توجه بیشتری شود.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار