تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۳۳۶۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت کتابخانه‌های عمومی خوزستان از ۲۴ مهر به حالت عادی باز می‌گردد
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه فعالیت کتابخانه های عمومی این استان از ۲۴ مهر ماه به حالت عادی باز می گردد گفت:کتابخانه های عمومی از شنبه آینده برای اعضا و دوستداران کتاب در شهرستان های آبی با ظرفیت کامل دایر هستند.

عباس حسین زاده   اظهار داشت:با توجه به تغیر وضعیت کرونایی استان خوزستان از وضعیت قرمز به زرد و در برخی شهرستان ها آبی از این پس کتابخانه های استان خدمات حضوری ارائه کرده و کتابداران در ۲ نوبت کاری صبح و عصر در کتابخانه ها حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک برای مراجعه کنندگان به کتابخانه های عمومی اجباری است خاطر نشان کرد : سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی در شهرستان های آبی با تمام ظرفیت و در شهرستان های زرد با ۵۰ درصد ظرفیت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌ فعال خواهند بود.

حسین زاده تصریح کرد: کتابخانه های عمومی استان خوزستان در ۲ نوبت صبح و عصر از ساعت ۷.۳۰ تا ساعت ۱۹.۳۰ و کتابخانه مرکزی خوزستان تا ساعت ۲۱ فعال هستند.

به گزارش ایرنا کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و با مساعدتر شدن شرایط فعالیت کتابخانه‌ها تنها در حد امانت کتاب و حضور کتابداران به صورت پاره وقت بود.

استان خوزستان دارای ۲۲۴ باب کتابخانه با بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار جلد کتاب در ۱۰ رده موضوعی است. ۱۸۲ باب از کتابخانه های خوزستان نهادی ،۴۱ باب مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است.

هم اکنون ۱۴ شهرستان خوزستان زرد و ۱۳ شهرستان آبی کرونایی هستند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار