تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۳۳۵۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکمیل یک فاز تقاطع میدان دانشگاه اهواز تا پایان سال طول می‌کشد
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به موانع پیش‌روی پروژه میدان دانشگاه، گفت: تا پایان امسال یکی از فاز‌های این پروژه که خروجی از سمت میدان ساعت به دانشگاه است به بهره‌برداری می‌رسد.
 تکمیل یک فاز تقاطع میدان دانشگاه اهواز تا پایان سال طول می‌کشد

حمید دغاغله با رد احتمال تعطیلی پروژه میدان دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد:  با توجه به وجود  فیبرنوری و خط لوله‌هایی که در مسیر این پروژه وجود دارد، جدول زمان‌بندی که برای  بهره‌برداری از آن  در خرداد ماه امسال بسته شده بود اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه وجود برخی موانع در مسیر احداث پروژه ادامه کار را با مشکل مواجه کرده بود، افزود: امکان جابه‌جایی تیرهای برق در فصل تابستان وجود نداشت چرا که پروژه در مسیر اصلی برق قرار دارد و در گرمای 60 درجه نمی‌توانستیم جابه‌جایی تیرهای برق را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری  شورای شهر اهواز با بیان اینکه در حال رایزنی برای انجام کارهای پیمانکاری مربوط به جابه‌جایی تیرهای برق هستیم، گفت: اکنون کابل فیبر نوری جابه جا شده اما خطوط لوله‌ای که در مسیر وجود دارد باید دستگاه‌های مربوطه آن‌ها مشخص شود ضمن اینکه دستگاه‌ها مسوولیت این خطوط را به عهده نگرفته‌اند که در حال انجام مکاتبات با آن‌‌ها هستیم.

دغاغله بیان کرد: در قسمت سیگمنت‌گذاری پروژه کار با سرعت زیادی در حال انجام است و امکان ندارد پروژه تعطیل شود.

وی افزود:  با توجه به بکارگیری کابل‌های کششی در پروژه، نمی‌توان بتن‌ریزی با حجم 2 هزار متری را همزمان بریزیم بلکه باید آن را به صورت تیکه تیکه انجام داد.

دغاغله با اشاره به زمان بهره‌برداری از پروژه میدان دانشگاه شهید چمران اهواز، عنوان کرد: تا پایان امسال یکی از فاز‌های این پروژه که خروجی از سمت میدان ساعت به دانشگاه است به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در رابطه با مشکل حقوقی زمین‌هایی که شهرداری به جای مطالبات مالی به  قرارگاه خاتم(پیمانکار پروژه میدان دانشگاه) واگذار کرده است، گفت:  مشکل این زمین‌ها از طریق دستگاه قضا در حال حل شدن است.

دغاغله بیان کرد: از نحوه پرداخت شهرداری به این پروژه اطلاع ندارم و باید قرارداد شهرداری با قرارگاه خاتم را بررسی کنم.

  سال گذشته  عملیات اجرایی پروژه تقاطع چندسطحی میدان دانشگاه شهید چمران اهواز با همکاری  قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در اهواز آغاز شد.

عملیات اجرایی پروژه میدان دانشگاه شهید چمران اهواز  به دلیل عدم پرداخت مطالبات مالی آن از سوی شهرداری اهواز به کندی پیش می‌رود و احتمال می‌رود این پروژه تا چند روز آینده به دلیل نبود منابع مالی و مصالح مورد نیاز با پیشرفت فیزیکی 54 درصد کاملا ًمتوقف شود.

نحوه سریع احداث تقاطع چند سطحی میدان دانشگاه به گونه‌ای پیش رفت که مسوولان شهرداری و قرارگاه خاتم از تکمیل آن در خرداد ۱۴۰۰ خبر می‌دادند.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار