تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۳۲۲۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقاومت مردم آبادان مدیریت زمان را از دشمن گرفت
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان گفت: مقاومت مردم آبادان در ابتدای جنگ تحمیلی به خصوص در زمان حصر ، مدیریت زمان را از دشمن تا دندان مسلح گرفت.

 سرهنگ پاسدار شاپور احمدی چهارشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه در لباس سربازی در فرهنگسرای نفت آبادان ، از دفاع مقدس به عنوان آغاز فرهنگسازی در کشور نام برد و افزود: هشت سال دفاع مقدس شهدای زیادی از ما گرفت و خسارت های مادی فراوانی برجا گذاشت ولی فرهنگی در ایران بنا نهاد که به سرمایه‌ای ماندگار در ادامه راه تبدیل شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان دفاع مقدس را الگویی برای پیروزی در جنگ اقتصادی دانست و افزود: امروز کشور گرفتار جنگ اقتصادی است و اگر همان مسیر دوران دفاع مقدس با جدیت ادامه می‌یافت در بخشی از جنگ‌ اقتصادی پیروز می‌شدیم.

سرهنگ احمدی بیان کرد: اکنون که در جنگ تدافعی متاثر از تحریم‌ بسر می بریم باید با غیرت و تعصب ورود کرد، هر جا به جوانان نخبه همانند دفاع مقدس اعتماد کردیم پیروز شدیم و تحریم بر ما اثر منفی نگذاشت. اما هر جا که تحت تاثیر تحریم‌ غربی و شرقی در حوزه مدیریت قرار گرفتیم شکست را پذیرا شدیم لذا باید از فرهنگ دفاع مقدس در این زمینه به عنوان الگو استفاده شود.

وی در ادامه به نقش پالایشگاه نفت آبادان در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: پالایشگاه آبادان با وجود چندین پالایشگاه و پتروشیمی بزرگ از جهات مختلف خاص است، این پالایشگاه در زمان هشت سال دفاع مقدس ۲۴۵ شهید و بیش از هزار رزمنده تقدیم ایران اسلامی کرد.

سرهنگ احمدی افزود: هیچ مجموعه صنعتی در دنیا وجود ندارد که برای دفاع از مملکت خود همانند پالایشگاه آبادان شهید، رزمنده و ایثارگر داشته باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان خواستار نگاه ویژه پالایشگاه آبادان در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی شد و گفت: باید برنامه خاص و ویژه ای برای پالایشگاه آبادان تدوین شود تا بتواند به مسئولیت اجتماعی خود در این شهرستان عمل کند.

سرهنگ احمدی بیان کرد: مردم آبادان به پالایشگاه و تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان تعصب خاص و احساس تعلق خاطر دارند و آبادانی‌ها این ۲ مورد را تکه‌ای از وجود خود می‌دانند لذا پالایشگاه آبادان نیز با عمل به مسوولیت‌ اجتماعی باید خود را متعلق به مردم این شهر بداند.

وی افزود: خوشبختانه این پالایشگاه بر خلاف سایر پالایشگاه‌های کشور در بحث مسوولیت‌های اجتماعی همانند مقابله با سیل و کرونا ورود جدی داشت ولی باید نقش محوری‌تری در وضعیت نامناسب شهرستان داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان نیز در این آیین گفت: دفاع مقدس به ما یاد داد که ما می‌توانیم و ما با آموختن همین یک درس پالایشگاهی با این عظمت را دوباره راه‌اندازی کردیم.

علی امین افزود: کارکنان نفت هر کاری که می‌توانستند برای شکست دشمن انجام دادند، آنهایی که باید اسلحه بگیرند و رو در رو با دشمن بجنگند اسلحه به دوش گرفتند و به صف رزمندگان پیوستند و آنهایی که توانایی خلاقیت و ابتکار داشتند با پشتیبانی کردن رزمندگان قوت قلب آنها شدند.

وی اظهار داشت: همه امکانات پالایشگاه آبادان مانند ماشین، کارگاه‌های تراشکاری، جوشکاری، برق، آب و مکانیک در دوران جنگ در اختیار رزمندگان بود و آنها دلسوزانه از این امکانات استفاده کردند.
امین بیان کرد: شاید یکی از دلایل سقوط نکردن آبادان در طی جنگ پشتیبانی بی دریغ پالایشگاه از رزمندگان بود که توانست با حمایت همه جانبه نیازهای متعدد رزمندگان را مانند ساخت انواع قطعات اسلحه های جنگی تا تهیه خودرو و حتی غذای رزمندگان را پشتیبانی کند.

در نمایشگاه لباس سربازی آبادان ، وسایل ، خاطرات و دست نوشته‌های رزمندگان و اداوات جنگی به نمایش گذاشته شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار