تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۳۲۰۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار بروز "ناگ" در بندر امام
 مدیر شبکه بهداشت و درمان ماهشهر با اشاره به مصرف آب خام در یکی از مناطق بندر امام(ره)، نسبت به بروز بیماری ناگ (شبه وبا) در این منطقه هشدار داد.

دکتر محمد شنبدی در جلسه کمیته آب و فاضلاب و التور که امروز (۲۹ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به مشکلات آب و فاضلاب ماهشهر اظهار کرد: نبود شبکه جمع‌آوری فاضلاب در برخی نقاط ماهشهر، دفع غیر بهداشتی فاضلاب در برخی نقاط، کدورت بیش از حد آب، وجود لاشه‌های سگ اطراف حوضچه آب تصفیه‌خانه شهرک طالقانی و درپوش نداشتن دریچه‌های مخزن (آب) برخی از مشکلات هستند.

 وی با اشاره به شکایت مکرر شهروندان شهر چمران از بالازدگی فاضلاب، افزود: با وجود اینکه مقرر بود میزان کدورت آب در شهر چمران کاهش یابد اما کدورت آب در این شهر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماهشهر با بیان اینکه وضعیت آب و فاضلاب در بندر امام(ره) بحرانی‌تر است، گفت: نبود شبکه جمع‌آوری فاضلاب در برخی نقاط، وجود انشعابات غیر مجاز و آب بدون کلر و مصرف آب خام در یک منطقه از این شهر با جمعیت ۵ هزار نفری برخی از مشکلات بندر امام است.  

وی افزود: برخی روستاها نیز از آب خام استفاده می‌کنند و کلر باقیمانده صفر، افت و قطعی مکرر فشار آب نیز از دیگر مشکلات برخی روستاهای ماهشهر است.

شنبدی تصریح کرد: میزان مطلوبیت میکروبی آب ماهشهر در مناطق شهری از ۸۸.۸ درصد در سال گذشته به ۸۳.۴ درصد و در مناطق روستایی از ۶۲ به ۶۱ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در سال گذشته و امسال تمام نمونه‌های گرفته‌شده از مناطقی که تحت پوشش آبفا نیستند، دارای آلودگی میکروبی و همچنین کلر باقیمانده صفر بوده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماهشهر با اشاره به بهتر شدن وضعیت کلر باقیمانده آب در ماهشهر، بیان کرد: متاسفانه هنوز کدورت آب به ویژه در فصل زمستان خوب نیست.

وی با ابراز نگرانی از بروز التور در فصل پاییز، تصریح کرد: در حال حال حاضر باید با افزایش کلر زنی و حل کردن مساله آب خام در یکی از مناطق بندر امام(ره) آلودگی آب کنترل شود؛ نگرانی ما از این است که این منطقه محلی برای بروز ناگ (NAG) شود.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار