تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۳۱۹۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در بازار مرغ و تخم‌مرغ اهواز چه خبر است؟
 رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز، تخم مرغ و مرغ اهواز گفت: اگر مرغ منجمد به میزان ۵۰ تن روزانه در بازار اهواز توزیع شود پس از یک هفته قیمت مرغ به صورت حتمی کاهش خواهد یافت.

سید اصغر حسینی بهارانچی در خصوص آخرین وضعیت بازار مرغ در اهواز اظهار کرد: وضعیت بازار مرغ و تخم مرغ خراب شده است و هر دانه تخم‌مرغ به دو هزار تومان رسیده است؛ اگر چه تخم مرغ به وفور در بازار وجود دارد اما قیمت آن افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ کشتار روز، افزود: قیمت مرغ کشتار روز در بازار بالای ۳۰ هزار تومان است و دیگر، توزیع کنندگان مرغ کشتار روز به قیمت ۲۷ یا ۲۸ هزار تومان مرغ را به فروشنده‌ها تحویل نمی‌دهند و در حال حاضر مرغ با قیمت هر کیلوگرم ۲۹ هزار و ۵۰۰ تا ۳۰ هزار تومان به دست فروشندگان ما می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز، تخم مرغ و مرغ اهواز با اشاره به اینکه قیمت مرغ کشتار روز، بسیار بالا است، گفت: در حال حاضر موجودی مرغ مناسب است اما همچنان مافیا در این بازار وجود دارد و از فعالیت خود دست نکشیده‌اند.

حسینی بهارانچی عنوان کرد: مرغ زنده در بازار اهواز و خصوصا بازار عامری، به قیمت هر کیلوگرم ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان به فروش می‌رسد اما تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد، بعضا به هر کیلوگرم ۵۰ هزار تومان نیز می‌رسد. هیچ فریادرسی در این خصوص وجود ندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت توان دسترسی به این افراد را ندارد زیرا به صورت آزاد فعالیت می‌کنند و جواز کسب ندارند.

وی ادامه داد: برخی از این فروشندگان، ترازوهای خود را دستکاری می‌کنند و پس از ذبح کردن مرغ نیز حدود یک کیلوگرم از ضایعات مرغ- که هزینه آن هم پرداخت شده است- دور ریخته می‌شود و اینگونه قیمت مرغ زنده برای مصرف کننده از ۳۳ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان و یا بالاتر می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز، تخم مرغ و مرغ اهواز در خصوص مرغ منجمد اظهار کرد: متاسفانه حدود ۲۰ روز است که مرغ منجمد در بازار توزیع نشده است؛ اگر مرغ منجمد به میزان ۵۰ تن روزانه در بازار اهواز توزیع شود پس از یک هفته قیمت مرغ به صورت حتمی کاهش خواهد یافت.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار