تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۳۱۸۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اینجا مزرعه زرد ورزشگاه تختی اهواز است!
زمین چمن شماره یک ورزشگاه تختی اهواز این روزها دچار وضعیت اسفناکی است.
 با اتمام رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور و پایان بازی های خانگی تیم های لیگی یکی استقلال خوزستان و استقلال ملاثانی در زمین شماره یک تختی اهواز، گویا مسئولان ورزشگاه فراموش کرده‌اند که این زمین نگهداری می خواهد و باید با حفظ شرایط آن، چمن را زنده و سبز نگه دارند.

 مدت ها است که مستطیل سبز ورزشگاه تختی اهواز که روزگاری محل دلربایی بازیکنان تکنیکی و سرعتی فوتبال ایران با حرکات انفجاری و دریبل‌های متنوع بود، کاملا رنگ زرد به خود گرفته است، به صورتی که اگر از روی سکوها و از دور به آن نگاه کنیم، شبیه یک مزرعه زرد است. البته مزرعه ای که علف های آن، هم زرد و هم سوخته باشد. شرایط بسیار بد زمین چمن ورزشگاه با اعتراض جامعه فوتبال خوزستان نیز همراه بود و احمد تاجمیری دشتکی یکی از پیشکسوتان فوتبال خوزستان که مدتی پیش در مراسم تشییع حسن اهوازی از فوتبالیست ها و مربیان سابق تیم‌ملی در ورزشگاه تختی شرکت کرده بود، به ایسنا گفت: "با دیدن وضعیت این زمین چمن که شبیه زمینی پر از کاه است، متاثر شدم. ورزشگاه تختی اهواز روزگاری محل مانور بازیکنان خوش تکنیک و دریبل زن خوزستانی بود، حالا به مخروبه‌ای تبدیل شده است که هیچ شباهتی به محل برگزاری فوتبال حتی برای رده سنی پایه های خوزستان نیز ندارد."

وی ادامه داد: "مسئولان باید فکری به حال این مکان فوتبال خوزستان کنند و اجازه ندهند این وضعیت تداوم داشته باشد. شرایط موجود در ورزشگاه تختی اهواز و ورزشگاه های  نظیر آن که در جای جای کشور فراوان‌اند، نه تنها در شان فوتبال ایران که جایگاه و اعتبار جهانی دارد نیست، بلکه مایه شرمساری است. زمین چمن و پیست تارتان استادیوم تختی امروز حال و روز خوبی ندارد و نشان می‌دهد که این استادیوم در وضعیت نامساعدی به سر می‌برد و در این میان نیز بی‌اعتنایی مسئولان مربوطه در خصوص برطرف کردن مشکلات ورزشگاه تختی و زمین چمن آن به‌عنوان قدیمی‌ترین ورزشگاه های کشور عجیب به‌نظر می‌رسد."

وضعیت نامناسب زمین ورزشگاه تختی اهواز 

علاوه بر تاجمیری دشتکی، در روز تشییع پیشکسوت فوتبال خوزستان، برخی دیگر از افراد حاضر در این مراسم به خاطر وضعیت بسیار بد زمین چمن ورزشگاه تختی اهواز ابراز تاسف کردند.

همچنین صفرعلی جمال پور یکی دیگر از پیشکسوتان فوتبال خوزستان با ابراز ناراحتی و گله‌مندی از مسئولان برای وضعیت پیش آمده برای زمین چمن ورزشگاه تختی به ایسنا، گفت: "مهرماه بازی های لیگ یک شروع می شود و خوزستان دو نماینده دارد و من نمی دانم چطور می خواهند این زمین را در این مدت کم آماده کنند. شاید بگویند ورزشگاه غدیر را داریم اما نباید به این بهانه اجازه دهیم، زمین چمن ورزشگاه تختی از بین برود. مسئولان باید کار کنند تا زمین به شرایط مطلوب برسد، هرچند بعید می دانم برای بازی تیم های لیگ یکی استان آماده شود."

وضعیت فعلی سکوهای ورزشگاه تختی اهواز

به گزارش ایسنا، البته مشکل استادیوم تختی اهواز به همین جا ختم نمی‌شود؛ صندلی‌های شکسته جایگاه تماشاگران و نیمکت‌های نامناسب تیم‌ها نیز از جمله مواردی هستند که نظر هر ببیننده‌ای را جلب می‌کند و بر زشتی چهره نامناسب این استادیوم می‌افزاید.

هرچند دو سه روزی است که گویا به صورت مقطعی اقدام به آبرسانی به زمین چمن ورزشگاه تختی کرده‌اند ولی گفته می‌شود باتوجه به بهبود وضعیت ورزشگاه غدیر اهواز دیگر قرار نیست، تیم‌های خوزستانی حاضر در لیگ یک در ورزشگاه تختی به میدان بروند اما واقعیت امر این است که نمی‌شود روی یک سرمایه با این قدمت چشم بست و با بی‌توجهی باعث نابودی هر چه بیشتر آن شد، آن هم به این دلیل چون زمین چمن یا ورزشگاه دیگری هم وجود دارد! ورزشگاه تختی اهواز که به ورزشگاه پیر تختی معروف است، یک میراث ماندگار محسوب می‌شود که نیاز به رسیدگی هر چه بیشتر دارد، میراثی که باید زنده بماند تا بسیاری از خاطرات فوتبال خوزستان نیز زنده بماند.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار