تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۳۱۷۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۰ میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات مدارس اروندکنار شد
 مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان خوزستان گفت:در ماه گذشته حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات مدارس اروندکنار هزینه شد.

 علی قربانی  با بیان اینکه این اعتبار صرف خرید وسایل سرمایشی و آبسردکن برای مدارس بخش اروندکنار شد افزود:عمر مفید تجهیزات از جمله کولر و آب‌سردکن در استان خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی پایین بوده و این وسایل به سرعت فرسوده می شوند.

وی اظهار داشت: تلاش می شود همزمان با آغاز پروژه مهر بخشی از اعتبار مورد نیاز برای تجهیز مدارس آبادان تامین شود ضمن اینکه در ۲ سال گذشته بیش از ۳۰۰ دستگاه کولرگازی، ۱۰۰ دستگاه کامپیوتر و ۶ هزار عدد میز و نیمکت به آموزش و پرورش آبادان تحویل داده شد.

مدیر کل توسعه ، تجهیز و نوسازی مدارس خوزستان در ادامه با بیان اینکه ۱۴ طرح بزرگ آموزشی در قالب ۸۷ کلاس درس در شهرهای آبادان و اروندکنار در حال ساخت می باشند گفت: اعتبار ساخت ۱۱ واحد آموزشی از سوی خیرین مدرسه‌ساز تامین شده و مابقی آن نیز از محل اعتبارات دولتی همچنین سازمان منطقه آزاد اروند بر اساس تفاهم نامه منعقد شده تامین خواهد شد.

وی با انتقاد از سازمان منطقه آزاد اروند به خاطر عمل نکردن به تعهدات خود افزود:بر اساس این تفاهم نامه‌ ،سازمان منطقه آزاد اروند پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال برای مشارکت در ساخت ۱۰ طرح آموزشی در آبادان و اروندکنار را متقبل شده است اما با وجود سهم ۳۰۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات دولتی ، این سازمان تاکنون ریالی از سهم خود پرداخت نکرده است.

قربانی افزود:سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان خوزستان تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال برای ساخت این واحدهای آموزشی هزینه کرده و پیش‌بینی می‌شود تا آبان ماه سال جاری سه طرح آموزشی تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شهرستان آبادان شوند.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز استان خوزستان در سطح کشور پیشتاز و مقام اول را دارد گفت: با استقرار دفتر خیرین مدرسه ساز در آبادان و با کمک آنها ساخت یک مدرسه ۶ کلاسه در چوئبده آغاز شده ضمن اینکه ساخت مدرسه استقلال در کنار فرودگاه آبادان از سوی خیرین تهرانی در حال انجام است.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان خوزستان از آغاز احداث واحد دارالقران با اعتبارات دولتی در آبادان خبر داد و گفت: امیدواریم با کمک خیرین هر چه سریعتر واحد دارالقرآن آبادان احداث و آماده بهره برداری شود.

اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب غرب آبادان قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار