تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۳۱۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراحل ساخت هارد باکس

اغلب مردم تصور می کنند بسته بندی فقط برای حفاظت، نگهداری و انتقال آسان محصولات و اجناس است، و کاربرد دیگری ندارد؛ اما نقش بسته بندی فراتر از این موارد است، تا جایی که می ‌تواند در فروش و معرفی محصولات به مشتریان نقش موثری ایفا کند؛ رضایت یا عدم رضایت آنها را در پی داشته باشد یا حتی مانع سالم رسیدن آن به دست مصرف کننده شود! بسته بندی ها از نظر جنس و کاربرد انواع مختلفی دارند، یکی از انواع بسته بندی های محصولات که در مقایسه با سایر مدل ها کاربرد بیشتری دارد، جعبه هارد باکس یا جعبه سخت است. در این نوشته قصد داریم به معرفی این مدل از جعبه های بسته بندی و توضیح مراحل ساخت آن بپردازیم تا به کمک آن بتوانید، برای محصولات و خدمات خود یک بسته بندی عالی و بدون نقص طراحی کنید!

معرفی جعبه هارد باکس

جعبه هارد باکس به نوعی از جعبه های بسته بندی گفته می شود که دارای ظاهری مقوایی است، اما از نظر استحکام و ضخامت از جعبه های مقوایی ساده قوی تر است. هارد باکس در گروه جعبه های دست ساز قرار می‌گیرد و از آن برای ساخت انواع جعبه مواد خوراکی، بسته بندی انواع خشکبار، بسته بندی میوه های خشک، بسته بندی طلا و زیورآلات، انواع عطر، بسته بندی لباس، بسته بندی محصولات صنعتی و فرهنگی، بسته بندی تجهیزات پزشکی، بسته بندی گل های زینتی و انواع مصارف تبلیغاتی دیگر استفاده می شود. گروه مشاوران طراحی افراگرافیک یکی از تولیدکنندگان این جعبه هاست، که انواع مختلفی از آن را با قیمت های عالی ارائه می کند.

ویژگی های جعبه هارد باکس

جعبه هارد باکس برای اجناس خاص و گران قیمت استفاده می شود. دوام بسیار زیاد و سختی مناسب از ویژگی های اختصاصی این نوع جعبه است، اما ویژگی های دیگری نیز در این محصول وجود دارد که آن را نسبت به سایر محصولات مشابه، متمایز ساخته است:

  • مقاومت و ماندگاری بسیار بالا نسبت به جعبه های مقوایی ساده از لحاظ مواد و ظاهر
  • امکان اضافه کردن طرح های مختلف، تصاویر و برجستگی های متعدد به جعبه هارد باکس
  • امکان وارد کردن خاصیت مغناطیسی به جعبه
  • ظاهری ساده و در عین حال بسیار لوکس و جذاب
  • جعبه ای با احساس لمس لذت بخش

انواع جعبه هارد باکس

همان طور که پیش تر گفتیم، جعبه هارد باکس ها از جمله مقاوم ترین و شیک ترین نوع بسته بندی ها به حساب می آیند، که با طراحی بسته بندی مناسب دارای بار گرافیکی و زیبایی منحصر به فردی خواهند شد، و انواع مختلفی دارد:

 

  1. جعبه درب و کفه یک تکه (تلسکوپی)

این جعبه معروف ترین نوع جعبه هارد باکس است، که از دو قسمت جدا تشکیل شده که معروف ترین نمونه آن جعبه های تلفن همراه هستند. معمولا این جعبه ها را از داخل پلمپ می کنند.

 

  1. جعبه درب و کفه سه تکه

تفاوت ظاهری این جعبه با جعبه درب و کفه یک تکه، اضافه شدن کفه ای به انتهای جعبه است. در واقع این جعبه شامل سه قسمت است؛ یک درب در بالای جعبه، بدنه و یک درب در انتهای آن.

 

  1. جعبه سخت کتابی

این جعبه شکل ساختار یافته ای دارد و در هنگام باز و بسته کردن مانند صحافی کتاب کار می کند! از این جعبه معمولا برای بسته بندی وسایلی مثل لوازم آرایشی گران قیمت، لباس و وسایل الکترونیکی استفاده می شود.

  1. جعبه کشویی

این نوع جعبه در دو حالت کشویی یک طرفه که یک طرف آن بسته و طرف دیگر باز می باشد و نوع دیگر کشویی کبریتی است که دو طرف آن باز است، تولید می شود.

 

  1. هارد باکس شیاردار

این جعبه دارای لبه های برجسته است که قسمت بالایی جعبه با آن چفت می شود. این مدل هارد باکس جزو محبوب ترین و پرفروش ترین نوع جعبه های سخت است.

مراحل و نحوه ساخت هارد باکس

ساخت هارد باکس به روش های مختلفی انجام می شود، که هر روش ویژگی های خاص خودش را دارد. مراحل و نحوه ساخت جعبه هارد باکس روی قیمت این محصول، تعداد سفارش ها، متریال بکار رفته در ساخت، زمان مورد نیاز جهت تولید جعبه و همچنین شکل ظاهری آن تاثیر دارد. در ادامه به بررسی انواع روش های ساخت جعبه هارد باکس می پردازیم:

 

  1. ساخت هارد باکس به روش دستی

ساخت جعبه به روش دستی کار سختی است، اما از تنوع بالایی برخوردار است. با این روش می توانید با استفاده از انواع متریال های موجود در بازار، جعبه های هارد باکس زیبایی را در سایز و رنگ های مختلف تولید کنید؛ البته در تعداد محدود!

 

  1. ساخت هارد باکس به روش ماشینی

در ساخت هارد باکس به روش ماشینی تمامی جعبه ها به یک میزان و به صورت کاملا دقیق برش داده می شوند. از این روش معمولا برای چاپ در تیراژ بالا استفاده می شود. همچنین امکان چاپ لوگوی شرکت یا سازمان روی جعبه ها برای تبلیغات و برند سازی نیز وجود دارد.

 

  1. ساخت هارد باکس به روش نیمه اتوماتیک

در روش ساخت هارد باکس به روش نیمه اتوماتیک، تقریبا 90% کارها با استفاده از دستگاه های برش و چاپ انجام می شود. تنها برگرداندن لبه جعبه ها و وصل کردن آن به مقوای داخلی با دست و توسط نیروی انسانی انجام می شود. این روش به نسبت روش دستی با سرعت بالاتر و برای سفارشات تعداد بیشتر انجام می شود.

 

  1. ساخت هارد باکس به روش اتوماتیک

در روش تمام اتوماتیک، تمامی مراحل ساخت از برش مقوا گرفته تا چاپ و برگرداندن لبه کار، توسط دستگاه های اتوماتیک انجام می شود. این روش گزینه بسیار مناسبی برای ساخت هارد باکس با تولید انبوه و تیراژ بالا است، زیرا کل فرآیند ساخت در آن در مدت زمان کوتاه و با سرعت بالایی انجام می شود.

اگر به دنبال یک مجموعه معتبر و حرفه ای برای چاپ هارد باکس هستید، پیشنهاد ما به شما گروه مشاوران طراحی افرا گرافیک است. این شرکت یکی از معتبرترین مجموعه ها در زمینه ارائه خدمات چاپ هاردباکس است. در afragraphic.com می توانید پیش از سفارش، از خدمات رایگان مشاوره تخصصی چاپ و طراحی با کارشناسان زبده برخوردار شوید.

:
:
:
آخرین اخبار