تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۳۱۷۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان: وضعیت شهرهای آبادان و خرمشهر در شان شهروندان نیست
  استاندار خوزستان گفت: وضعیت عمرانی در شهرهای آبادان و خرمشهر که مردمشان هشت سال جانانه در مقابل رژیم بعث ایستادگی کردند در شان شهروندان این ۲ شهر نیست.

  صادق جلیلیان پنجشنبه شب در جریان بازدید از آبادان اظهار داشت: مردم آبادان و خرمشهر به پاس مقاومت هشت ساله در برابر دشمن به گردن همه مسوولان ایران حق دارند.

وی افزود: شرایط موجود در شهرهای جنگ زده آبادان و خرمشهر نقطه تاریک  عملکرد  دولت های گذشته است  چرا که آثار جنگ همچنان در این ۲ شهر وجود دارد.

استاندار خوزستان گفت: بازسازی در این ۲ شهر  به درستی صورت نگرفته و انگار جنگ تازه به پایان رسیده و این وضعیت قابل قبول نیست.

جلیلیان با انتقاد از نحوه بازسازی شهرهای آبادان و خرمشهر بیان کرد:بودجه های عمرانی در دولت های مختلف کجا صرف شده است که هنوز ویرانی و خرابی بجا مانده از جنگ در این ۲ شهر نمایان است.

وی گفت: وضعیت خیابان های مرکزی آبادان به گونه ای است که خرابی ها نمایان است و فاضلاب در این خیابان ها سرریز شده است.

استاندار خوزستان بازسازی شهرهای جنگ زده را یکی از اولویت های دولت عنوان کرد و اظهار داشت: بازسازی مناطق جنگ زده در شهرهای آبادان و خرمشهر باید در ۲ سال آینده به پایان برسد.

جلیلیان گفت: اکنون که حاکمیت اراده دارد به خوزستان به صورت ویژه نگاه کند باید مجلس، دولت، سایر ارگان های دولتی و رسانه ها کمک کنند تا اقدامات اصولی در این استان آغاز شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار