تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۲۳۱۷۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم دزفول افزون بر ۲۲ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند
 رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دزفول گفت: مردم این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۲۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال زکات پرداخت کردند.

 مسعود رحیمی روز پنجشنبه در نشست شورای زکات شهرستان دزفول در دفتر امام جمعه افزود: این میزان زکات ۶ ماهه نخست امسال باوجود کم آبی و خشکسالی در شهرستان دزفول جمع آوری شده  که جزو شهرستانهای برتر استان است.
وی افزود: مردم دزفول طی ۶ ماه گذشته، هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال  زکات واجب، پنج میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال زکات مستحب و ۹ میلیارد و ۵۵۰  میلیون ریال
 زکات فطره اهدا کردند  که زیر نظر مستقیم زکات دهندگان در بخش درمان، کمک هزینه جهیزیه و مسکن و خرید کولر و امور معیشتی نیازمندان، پروژه‌های عام المنفعه از جمله ساخت مسجد و حسینیه و زینبیه هزینه شد.
امام جمعه دزفول نیز در این نشست گفت:  یکی از واجباتی که موجب دفع بلا از جامعه می‌شود، فریضه الهی زکات است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی  قاضی دزفولی افزود: ظرفیتهای فراوانی در شهرستان دزفول  وجود دارد که می‌توان با تلاش و کوشش آنها را به فعلیت رساند.
رییس شورای زکات شهرستان دزفول گفت: یکی از واجباتی که موجب دفع بلا از جامعه می‌شود، فریضه الهی زکات است؛ در قرآن و کلام الهی زکات بعد از فریضه نماز ذکر شده  که نشان دهنده اهمیت آن است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی  بر ضرورت نهادینه کردن زکات در جامعه تاکید کرد و افزود: با پرداخت زکات  فقرا و نیازمندان و مواردی که مشمول زکات می‌شوند و در قرآن آمده بهره مند می‌شوند،  خداوند از دستگیری نیازمندان خوشنود شده و چتر رحمت خود را بر سر جامعه می‌گستراند.
امام جمعه دزفول گفت: باید گزارش مصرف زکات به مردم ارایه شود تا موجب تشویق و ترغیب  شود.
  علی فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست  گفت: باید با فرهنگسازی جامعه هدف را  به پرداخت زکات تشویق کرد،  اگر فرد بداند که اقدامی که انجام می‌دهد چه نتیجه و ثمراتی در جامعه دارد انگیزه بیشتری برای انجام خواهد داشت.
به گزارش ایرنا در این نشست  از اعضای فعال شورای زکات دزفول قدردانی شد.



مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار