تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۲۳۱۷۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان :مشکل مرز تجاری چذابه نداشتن متولی است
  استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مشکل عمده مرز تجاری چذابه نداشتن متولی است گفت: دستگاه های متعددی با ناهماهنگی در این پایانه فعالیت دارند که باعث ایجاد مشکلاتی برای تاجران و امر صادرات شده اند.

 صادق خلیلیان  امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرز تجاری چذابه در شهرستان دشت آزادگان به همراه تعدادی از مسئولان استان بیان کرد: با تعیین یک متولی واحد برای این پایانه تجاری مرزی و تصمیماتی که گرفته شده امید است شاهد

سرعت گرفتن فعالیت های تجاری در این پایانه باشیم.

استاندار خوزستان گفت: توسعه اقتصادی خوزستان با توسعه تجارت محقق می شود که یک موضوع شناخته شده در علم اقتصاد است که با هدف حضور موثر در بازارهای صادراتی باید تولید را در استان رونق دهیم تا بتوانیم در کنار آن در استان اشتغال ایجاد شود و نرخ بیکاری کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه توسعه صادرات با داشتن پایانه های مرزی مناسب محقق می شود ادامه داد: در خوزستا ن۲ پایانه مرزی  وجود دارد در خصوص حل مشکلات این پایانه ها جلساتی را برگزار کردیم تا امر تجارت در استان را تسهیل کنیم ، به همین منظور امروز بازدیدی را از وضعیت پایانه تجاری چذابه

انجام دادم تا از نزدیک با مشکلات این گذرگاه تجاری آشنا شوم.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از مرز تجاری چذابه به همراه استاندار خوزستان اظهار داشت: استاندار خوزستان امروز نخستین بازدید خود را از مرز تجاری و زیارتی چذابه انجام داد و تصمیمات خوبی برای ساماندهی این مرز گرفته شد که امید است بعد

از این بازدید و جلساتی که برگزار شده است شاهد روند بهبود این پایانه مرزی باشیم.

قاسم ساعدی ادامه داد: برای ساماندهی مدیریتی و تقویت و توسعه زیرساختی این پایانه تصمیمات خوبی گرفته شده است و ماموریتی به برخی مسئولان و متولیان امر داده شده تا در آینده نزدیک تحولی در مدیریت این پایانه انجام شود.

وی گفت: مرز چذابه یکی از بزرگترین گذرگاه های تجاری کشور و استان است که در ایجاد درآمد ارزی و تقویت تجارت ایران و عراق نقش مهمی دارد که با سرکار آمدن این دولت انقلابی  امید است شاهد تحولات مفید در این مرز تجاری باشیم.

مرز تجاری و بین المللی چذابه در شهرستان دشت آزادگان و در فاصه ۱۱۰ کیلومتری از اهواز واقع است که روزانه ۴۰۰ کامیون صادراتی در این مرز تردد دارد.

در کارگروه صادرات غیرنفتی خوزستان رییس سازمان صمت استان عمده ترین مشکل مرز تجاری چذابه را عدم ساماندهی در بارانداز و نبود مدیریت واحد عنوان کرد که باعث کند شدن روند صادرات از این مرز بین المللی شده است.

استاندار خوزستان به متولیان امر و مسئولان استانی یک هفته فرصت داده است تا مشکلات مرزهای تجاری چذابه و شمچه را برطرف کنند
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار