تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۳۱۷۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۵ درصد جمعیت هدف خوزستان دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند
  رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان گفت: تقریبا ۴۲ درصد جمعیت هدف در خوزستان دوز اول و ۲۵ درصد جمعیت هدف، هر دو دوز را دریافت کرده‌اند.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: روز چهارشنبه میزان واکسیناسیون کرونا در خوزستان به حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دوز رسید. حدود یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر از این تعداد، دوز اول و حدود ۸۰۰ هزار نفر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

 وی افزود: بر این اساس تقریبا ۴۲ درصد جمعیت هدف در خوزستان دوز اول و ۲۵ درصد جمعیت هدف، هر دو دوز را دریافت کرده‌اند. روزانه ۶۰ تا ۷۰ هزار دوز واکسن در استان خوزستان تزریق می‌شود که این موضوع، به بهبود شرایط بیمارستان‌ها کمک کرده است.

ابول‌نژادیان بیان کرد: استقبال مردم از واکسیناسیون در شهرهای مختلف استان خوزستان متفاوت بوده است. در برخی شهرها از جمله اهواز تزریق دوز اول واکسن به جمعیت هدف به حدود ۵۰ درصد رسیده است اما استقبال از واکسیناسیون در حمیدیه، شادگان، سوسنگرد، اندیکا و لالی کم بوده و تقریبا کمتر از ۲۰ درصد جمعیت هدف این شهرها واکسن را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۸۲۰ نفر در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند این در حالی است که در پیک کرونا، تقریبا ۳ هزار بیمار در بیمارستان‌ها بستری بودند. در اوج پیک بیماری روزانه ۵۷۰ تا ۵۸۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری می‌شدند که اکنون این عدد به روزانه ۲۶۰ نفر رسیده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار