تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۳۱۷۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انقلاب برای رسیدن به مسیر روشن بهای سنگینی داده است
  مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: برخی‌ها ماهیت و پیام‌های دروغی را به اسم انقلاب مطرح و در روز روشن واقعیت را تحریف می کنند که به انقلاب ضربه می زند در حالی که انقلاب اسلامی در طول سال‌ها بهای سنگینی پرداخت کرده تا به این مسیر روشن برسد.

 حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی چهارشنبه شب در مراسم سوگواری پیشواز اربعین حسینی در محل یادمان شهدای گمنام دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام هر زمانی که صحبت از کربلا به میان آمده، نامی از اهل بیت(ع) در بحث ها بوده است؛ مسأله کربلا به دو بخش دوران شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و اسارت اهل بیت ایشان تقسیم می شود.

وی افزود: اربعین یک رویداد اتفاقی نیست بلکه یک جلد از مجموعه ۲ جلدی کتاب کربلا است. سیدالشهدا(ع) و زینب(س) چهره های برجسته واقعه کربلا و اربعین به شمار می روند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان ادامه داد: بر اساس مستندات تاریخی و استدلال ها بنا بود امام حسین(ع) و یارانش در نقطه کوری کشته شده و مسأله کربلا تمام شود اما این حضرت زینب(س) بود که با روایتگری از واقعه کربلا ، توطئه ها و نیرنگ های دشمن را خنثی کرد.

وی تصریح کرد: در منابعی آمده است، زمانی که سیدالشهدا به سرزمین کربلا می رسد می فرماید ما در این محل کشته خواهیم شد و اموال ما به غارت می رود اما از طرفی دیگر، دشمنان به خیال خود بر این باور بودند که در این نقطه راه را بر سپاه امام حسین (ع) بسته و آن ها را قتل عام می کنند بدون اینکه صدایی از این جنایت به گوش جهانیان برسد.

وی گفت: آن ها نمی دانستند که سیدالشهدا این لحظه و این مکان را برای شهادت در نظر گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: نقش برجسته زینب(س) در جاودانگی یاد سیدالشهدا و یارانش برجسته بود که تمام تلاش دستگاه اوموی برای به فراموشی سپردن این حادثه و دفن نام ،یاد و خاطره سیدالشهدا را به اذن خدا بر باد داد.

وی اظهار داشت: اگرچه حضرت زینب(س) چهره شاخص اربعین و سیدالشهدا چهره برجسته عاشورا است اما بین این ۲ شخصیت برجسته تفاوت هایی نیز وجود داشت.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان ادامه داد: حضرت زینب(س) در شب یازدهم محرم در صحنه قتلگاه حضور داشت، پیکرها بر روی زمین افتاده و مقتل روبه روی خیمه ها بود اما با این وجود زینب(س) پس از آن که بانوان و بچه ها را استقرار می دهد و از امنیت منطقه اطمینان نسبی پیدا می‌کند برای دیدار با پیکر سیدالشهدا به مقتل می رود.

وی افزود: این صحنه، لحظه بسیار عظیمی است ؛عشق و علاقه نهفته به سیدالشهدا بروز پیدا می کند و یک صحنه ای به همان بزرگی خطبه خوانی زینب(س) مقابل یزید، بار دیگر تکرار می شود اما این به این معنی نیست که زینب(س) از نقش زن بودن خارج شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: اربعین اگر نبود کار کربلا ناتمام می‌ماند؛ بزرگترین صحنه‌های حق و باطل و تلخ‌ترین صحنه ای که به شهادت امامی نظیر امام حسین(ع) منجر شود اما پیامی از آن ابلاغ نشود، کار ناتمام است. 

وی یاداور شد: در انقلاب اسلامی نیز اگر پیامی ابلاغ نشود، درس ها گفته نشود و صحنه های تاریخی به درستی روایت نشوند با خطر بزرگی مواجه می شویم. سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب باید به درستی منتقل شود؛ حقانیت یک‌ حادثه و رویداد به تنهایی کافی نیست بلکه تبیین و تبلیغ و انتقال پیام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی  نیز زینب‌ها و روایتگران صادق می خواهد، گفت: قتلگاه شلمچه و مزار شهدای هویزه نیز باید اربعین داشته باشد.

وی گفت: اگر پیام شهدای هویزه منتقل نشود ، این محل در نهایت تنها یک زیارتگاه باقی می ماند در حالی که ۷۰ نفر از شهدا به فرماندهی شهید علم‌الهدی تشنه به شهادت رسیدند، پر از معنی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار