تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۳۱۷۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز:
استفاده از ظرفیت‌های بومی برای توسعه فضای سبز اهواز ضروری است
  رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز گفت:برای توسعه فضای سبز شهر اهواز بهره گیری از ظرفیت های بومی منطقه از جمله شرکت های تولید نهال ضروری است.

 محمدمهدی مطیعی روز چهارشنبه در نخستین نشست مطالبه گری بسیج رسانه اظهار داشت: ظرفیت های بسیاری در استان خوزستان و شهر اهواز مغفول مانده که شناسایی آنها نیازمند همفکری و ارائه راهکار از سوی صاحبنظران، مردم و اصحاب رسانه دارد.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه شورای ششم اهواز از ابتدای کار در تلاش است با شفافیت و ارتباط متقابل با مردم از ابهامات پرده بردای کند افزود: از روز اول شروع کار شورای ششم شهر اهواز  موج مشکلات و در کنار آن شکایات و انتظارات مانع بزرگی برای ژرف اندیشی و استفاده از نخبگان و بررسی ظرفیت ها شد که امیدواریم در ادامه کار با همراهی اصحاب رسانه این مشکلات برطرف شوند. 

وی یکی از مطالبات در دست پیگیری از سوی شورای اسلامی شهر اهواز را میزان آلایندگی و حق آلایندگی صنایع عنوان کرد و گفت: پس از مطالعات و تکمیل تحقیقات جزئیات آلایندگی صنایع مستقر در اهواز  اعلام می شود همچنین اسامی صنایعی که حق آلایندگی خود را پرداخت نمی کنند به همراه جزئیات اطلاع رسانی خواهد شد. 

مطیعی به علت عدم نگهداشت صحیح فضای سبز سطح شهر اهواز اشاره کرد و گفت: با تغییر نوع نگرش به فضای سبز و محیط زیست باید در حفظ فضای سبز فعلی اهواز بهتر عمل کنیم. 

وی ادامه داد: مشکلات فضای سبز اهواز با شیوه‌های علمی احصا شده و با بکارگیری دیدگاه های علمی و افراد صاحبنظر در این حوزه نسبت به حفظ فضای سبز این شهر اقدام می شود. 

عضو شورای اسلامی شهر اهواز در پایان به نقش رسانه در بهبود وضعیت از طریق مطالبه گری همراه با ارائه راهکار اشاره کرد و گفت: شهر متعلق به همه شهروندان است و مردم می توانند برای مشکلات موجود در کنار انتقاد، راهکار ارائه کنند، چراکه انتقاد بدون راهکار تاثیر آنچنانی ندارد.

 در این نشست اصحاب بسیج رسانه موارد متعددی از جمله ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه کارون، سگ های بلاصاحب، آلایندگی صنایع و حق آلایندگی ، تنوع گونه های گیاهی ، نگه داری و حفاظت از فضای سبز، اجرای کمیسیون ماده هفت در حفاظت از فضای سبز ، تکمیل لایه های جی آی اس فضای سبز و استفاده از آن و مواردی حول محور شفافیت در امور شهرداری مطرح کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار