تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۳۱۷۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان: مردم استان را نمی‌توان معطل مدیریت ناکارآمد کرد
  استاندار خوزستان گفت: مردم خوزستان را بیش از این نمی‌توان معطل ساختار ناکارآمد و مدیریت ضعیف بکنیم و باید تصمیمات درستی برای رفع مشکلات استان گرفته شود.

 صادق خلیلیان روز چهارشنبه در حاشیه کارگروه صادرات غیرنفتی خوزستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امکانات خوبی در استان برای توسعه و رونق صادرات وجود دارد افزود: ۲ مرز بین‌المللی چذابه و شلمچه در خوزستان برای انجام فعالیت اقتصادی و صادراتی شرایط بسیار خوبی دارند.

وی گفت: در نشست امروز موانع انجام فعالیت‌های اقتصادی در این ۲ مرز مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در تسهیل توسعه صادرات از این ۲ مرز گرفته شد؛ رونق تجارت در مرزهای خوزستان پشتوانه تولید ملی و تولید استان و رفع بیکاری خواهد شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: امید است با رونق صادرات از مرزهای شلمچه و چذابه شاهد رفع  مشکلاتی باشیم که در چند سال اخیر گریبانگیر خوزستان شده است. 

خلیلیان با بیان اینکه یک هفته به مدیران مربوطه، مهلت داده شده تا مشکلات موجود در این ۲ مرز را برطرف کنند، افزود: پس از یک هفته نحوه رسیدگی به مشکلات مورد بررسی قرارخوهد گرفت و تصمیمات نهایی گرفته خواهد شد.

مرزهای زمینی چذابه و شلمچه به تدریج از تیر۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق برای صادرات کالا و در مهر همان سال برای عزیمت کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات بازگشایی شدند.

استان خوزستان با ۲ استان عراقی میسان با مرکزیت شهر العماره و استان بصره با مرکزیت شهر بصره مناسبات تجاری، فرهنگی و آموزشی دارد.

تا پیش از شیوع کرونا، به طور متوسط روزانه از هر۲ مرز شلمچه و چذابه ۴۰۰ کامیون کالای صادراتی به کشور عراق اعزام می‌شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار