تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۳۱۶۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراقب مجرمان سایبری در خصوص مراسم اربعین باشیم
حسینی گفت: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از شور و اشتیاق شهروندان به شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
  سرهنگ کاراگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی (ع) مجرمان سایبری با سوءاستفاده از شور و اشتیاق شهروندان به شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) با شیوه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

او در ادامه افزود: یکی از این شیوه‌های کلاهبرداری، ارسال لینک‌های آلوده در قالب پیام در شبکه‌های اجتماعی با عنوان صدور ویزای اربعین است و برخی از کاربران با دیدن این پیام‌ها فریب خورده و با کلیک بر روی لینک آلوده موجود در پیام به درگاه‌های پرداخت جعلی هدایت شده و پس از سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها، موجودی حسابشان توسط کلاهبردارن برداشت می‌شود.

سرهنگ حسینی بیان داشت: با توجه به اینکه امسال مراسم پیاده‌روی اربعین برگزار نمی‌شود، هرگونه تبلیغ در خصوص ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) و صدور ویزای اربعین جهت شرکت در مراسم اربعین غیر واقعی بوده و هدفی جزء کلاهبرداری از شهروندان ندارد.

رئیس پلیس فتا خوزستان تصریح کرد: شهروندان اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین را از مراجع رسمی کشور به خصوص ستاد اربعین پیگیری کنند و به شایعات بی پایه و اساس که در فضای مجازی منتشر می‌شود توجه نکنند.

این مقام مسئول در پایان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک کلاهبرداری، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  در بخش فوریت‌های سایبری گزارش کنند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار