تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۳۱۶۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقلال ملاثانی؛ حکایت شهری که چند شهردار دارد!
 استقلال ملاثانی روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد، روزهایی که گویا افراد زیادی با سلایق و تفکرات متفاوت برای آن تصمیم می‌گیرند و همچنان در همان نقطه اول است.

سال ۶۵ در منطقه ملاثانی یک تیم فوتبال محلات به نام "گُل سرخ" با پیشنهاد یک نوجوان حدود ۱۴ ساله شکل گرفت، تیمی که حضور و غیاب بازیکنانش در یک دفتر ۴۰ برگ انجام می‌شد و کار نوجوانان آن محله برای بازی فوتبال با دو گل کوچک شروع شد. بعد نیز نام تیم برای این که آن نوجوانان فوتبالیست، صاحب لباس‌های یک شکل شوند با پیشنهاد فردی که قرار بود برای بازیکنان تیم لباس تهیه کند به استقلال ملاثانی، تغییر پیدا کرد تا همین شروع رشد تیم فوتبال استقلال ملاثانی و در نهایت طی کردن پله‌های ترقی و رسیدن به لیگ یک فوتبال کشور شد.

 استقلال که آمال و آرزوی جوانان شهر محروم ملاثانی است، فصل گذشته با تمام کمبودها، مشکلات مالی، عدم تحقق وعده مسئولان و حتی بدون این‌که بازی‌های خانگی‌اش را در ورزشگاه خود میزبانی کند، موفق شد در اولین حضور خود در لیگ یک پایان خوشی داشته باشد و مهر بقا را پای کارنامه خود ببیند اما با پایان یافتن لیگ یک، مشکلات این تیم مردمی بیشتر شد تا جایی که حتی تیم‌داری آن‌ها در لیگ در هاله‌ای از ابهام بود.

با وجود تمام این مسائل، اما استقلال ملاثانی از چند روز پیش کار خود را با جذب بازیکنان و مربیان برای حضور در لیگ یک آغاز کرد، هرچند نحوه جذب بازیکن و شروع تمرینات با بی‌اطلاعی مسئولان باشگاه و مالک امتیاز تیم زیر نظر رییس هیات فوتبال ملاثانی و سرمربی سابق تیم در حال انجام است اما روز گذشته یک اتفاق عجیب دیگر نیز رخ داد؛ مهدی علیزاده مالک و صاحب امتیاز استقلال ملاثانی عنوان کرد که امتیاز تیم از ملاثانی به اهواز انتقال داده شده و نام آن نیز به آبی‌پوشان خوزستانی تغییر پیدا کرده است. موضوعی که واکنش جامعه ورزش و علاقه‌مندان به این تیم مردمی را بر داشت و معتقدند این تیم باید برای ملاثانی بماند و خروج آن از شهر، تبعات اجتماعی زیادی در برخواهد داشت.

بعد از اظهارات مهدی علیزاده مالک امتیاز استقلال ملاثانی خوزستان و این‌که به زودی سرمربی و کادرفنی تیم نیز انتخاب می‌شوند، سید سلطان حسینی مدیرعامل باشگاه استقلال ملاثانی نیز با ابراز گله‌مندی نسبت به عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در این زمینه و عدم دعوت وی در جلسات تعیین تکلیف وضعیت تیم به ایسنا، گفت: به نظر من تصمیمات مدیرکل ورزش استان در حد حرف است و یکی از عوامل مشکلات ورزش ملاثانی، وعده‌های مدیرکل ورزش خوزستان است. 

همچنین عبدالرضا حمیدی، رییس هیات فوتبال ملاثانی که در حال بستن تیم استقلال ملاثانی برای عدم فرصت سوزی جهت حضور در لیگ یک است به ایسنا، گفت: در جلساتی که با حضور مسئولان مختلف از جمله مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و همچنین صاحب امتیاز تیم آقای علیزاده برگزار شد، نظر مدیرکل این بود که تیم از ملاثانی خارج نشود زیرا تنها تفریح و آرزوی مردم منطقه ملاثانی همین تیم است. برای داشتن این تیم جان داده‌اند و خودشان هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنند، آن وقت چطور قرار است تیم به اهواز انتقال داده شود؟

وی تاکید کرد: مسئولان استانی و شهری پای این تیم ایستاده‌اند و اجاز نمی‌دهند که تیم به اهواز انتقال داده شود زیرا این موضوع، آسیب‌های اجتماعی در برخواهد داشت.

رییس هیات فوتبال ملاثانی درباره این‌که چطور بدون اطلاع مسئولان تیم استقلال ملاثانی، در حال جذب بازیکن هستید؟ عنوان کرد: من به عنوان متولی هیات فوتبال شهرستان گفتم چون زمان زیادی تا آغاز لیگ نمانده است، با سرمربی سابق کار را شروع و اقدام به جذب بازیکن کنیم. من نمی‌توانم اجازه بدهم این تیم که حق مردم ملاثانی است، از بین برود. من وقتی دیدم همه دست روی دست گذاشتند، گفتم موقتا کار با جذب بازیکن شروع شود. هیچ کار غیرقانونی صورت نگرفته و جذب بازیکن و بستن تیم برای پیش بُرد کارهای مربوط به تیم برای حضور در لیگ یک است. اگر این تدبیر را نداشتیم، تکلیف تیم چه می‌شد؟ باید مالک امتیاز حق مردم ملاثانی و هزینه‌هایی که برای تیم داشته‌اند را بدهد.

  تمام این‌ها نشان می‌دهد، استقلال ملاثانی در مسیر خوبی قرار ندارد؛ این‌که تیمی در حال جذب بازیکن باشد اما مسئولان تیم ندانند یا این‌که قرار است امتیاز آن از شهری به شهر دیگر انتقال پیدا کند اما کسی به فکر جوانان و آرزوی مردمان آن منطقه نیست، این‌که وعده ساخت ورزشگاه ملاثانی می‌دهند بعد یک آجر هم به آجرهای ورزشگاه اضافه نمی‌شود، حکایت از زخم‌های فوتبال خوزستان دارد که در سال‌های اخیر در پی بی‌تدبیری‌ها سرباز کرده‌اند. در این بین نیز مشخص نیست در شرایط فعلی، چه کسی باید بزرگتری کند، ریش گرو بگذارد تا تب بالای این‌ روزهای فوتبال خوزستان کمی پایین بیاید و حال ناخوش آن بهبود پیدا کند. این همه اختلاف نظر و این‌که هر کسی ساز خودش را می‌زند، یعنی این فوتبال و ورزش خوزستان در مسیر ناموفقی قرار دارد که جز تباهی چیز دیگری برای آن نخواهد بود. استقلال اهواز که به ناکجا آباد رفت، استقلال خوزستان که رها شد، حداقل نگذارید استقلال ملاثانی امید جوانان این شهر محروم، از دست برود.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار