تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۳۱۶۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات برگزاری پویش ملی همکلاسی مهربان در آستانه مهرماه
 رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی جزئیات برگزاری پویش ملی همکلاسی مهربان در کشور را تشریح کرد.

مجتبی باستان در مراسم آغاز پویش ملی همکلاسی مهربان که امروز (۲۳ شهریورماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: به لطف الهی امروز شاهد افتتاحیه پویش ملی همکلاسی مهربان در استان خوزستان هستیم. در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، جهت تحقق کمک‌های مومنانه، این پویش ملی را به منظور توزیع بسته‌های حمایتی نوشت‌افزار و وسایل کمک آموزشی آغاز می‌کنیم.

وی افزود: با کمک خیرین، تا هفتم مهرماه ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار بسته لوزام التحریر ایرانی اسلامی و لوازم کمک آموزشی از جمله تبلت بین دانش‌آموزان کمتر برخوردار کشور توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور بیان کرد: مراسم ملی این برنامه ۲۸ شهریورماه در کنار مرقد امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد. ۳۱ شهریورماه نیز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدرس در استان مازندران ۵  هزار بسته توزیع خواهد شد و تا پایان هفته دفاع مقدس، ۳۵۰ هزار بسته لوازم التحریر ایرانی اسلامی، بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد.

وی گفت: دانش‌آموزانی که با کمک معلمان در مدارس این پویش را برگزار کردند، نگاه بلندی دارند. شعار اصلی آن‌ها این است که هیچ دانش‌آموزی نباید به خاطر نداشتن لوازم التحریر، از تحصیل محروم بماند. همه باید در تحصیل سهیم باشند و دانش‌آموزان خوش استعداد مناطق محروم که همیشه پای کار انقلاب بوده‌اند باید به تحصیل ادامه دهند و به عنوان عناصر پایبند به انقلاب و پیشگامان گام دوم انقلاب، بتوانند پای کار باشند.

باستان با اشاره به ویژگی‌های پویش ملی همکلاسی مهربان، ادامه داد: خدا را شاکریم که دانش آموزان بسیجی خوزستانی در این امر خیر پیش‌قدم شدند. اولین ویژگی پویش این است که ارکان مدرسه درگیر آن می‌شوند؛ مدیران مدارس، معاونین پرورشی، مسئولین بسیج دانش‌آموزی و همه دانش‌آموزان دست به دست هم داده‌اند تا پویش برگزار شود.

وی افزود: ویژگی دوم این است که خود دانش‌آموزان به عنوان پیشگامان گام دوم انقلاب پای کار هستند؛ وقت آن رسیده که بخشی از مشکلات مدرسه توسط دانش‌آموزان حل شود. 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: ویژگی سوم این است که حتما لوازم التحریر ایرانی است. دانش‌آموزان با خرید لوازم التحریر ایرانی می‌خواهند به رونق تولید کمک کنند.  ویژگی چهارم نیز این است که در حفظ کرامت دانش‌آموزان محروم، کوشا هستند و در خفا این بسته‌ها را تحویل دانش‌آموزان نیازمند می‌ دهند.

وی افزود: ویژگی بعدی، پذیرش نقش احتماعی و مسئولیت‌پذیری است؛ دانش آموزان می‌توانند با کمک معلمان، مدرسه را مدیریت کنند. وقت آن رسیده است که ما هم به نوجوانان گام دوم انقلاب، اعتماد کنیم.

باستان گفت: وقتی دانش‌آموزان و دانشجویان بیانیه گام دوم را مطالعه می‌کنند، هفت محور مهم را که رهبری در آن ترسیم کرده‌اند می‌بینند. بیانیه گام دوم، محور اصلی سند اعتلای بسیج قرار گرفته است و تلاش داریم که این هفت محور را در برنامه‌های این چنینی به تصویر بکشیم.

وی افزود: بیانیه گام دوم می‌خواهد سه نکته اساسی را به جامعه منتقل کند؛ این سه نکته "جوان، امید و ما می‌توانیم" است و دانش‌آموزان بصیر و ولایت‌مدار ما در سراسر کشور همیشه خط‌شکن هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار