تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۲۳۱۶۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمبر قیصر امین‌پور در زادگاهش گتوند رونمایی شد
  آیین رونمایی از تمبر میراث دار و پیشگام شعر انقلاب زنده یاد دکتر قیصر امین‌پور سه شنبه شب در آرامگاه این شاعر پرآوازه ایرانی در زادگاهش گتوند برگزار شد.

 حجت الاسلام‌ والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره قیصرامین پور شاعر معاصر، از دست اندرکاران برگزاری این آیین و حضور مسوولان استانی و شهرستانی و مردم شهرستان گتوند در این برنامه تشکر و قدردانی کرد.

اجرای سرود ملی، ادای احترام به دکترقیصرامین پور و شعرخوانی شاعران از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

رونمایی از تمبر زنده یاد دکتر قیصرامین پور پایان بخش این آیین فرهنگی بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، فرماندار و امام جمعه گتوند، مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صدا و سیما مرکز خوزستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و جمعی دیگر از مسوولان استانی و شهرستانی، دوستداران شعر، ادبیات، هنر و شهروندان با حضور در این آیین، یاد و خاطره دکتر قیصر امین پور شاعر غزلسرای ایران گرامی داشتند.

به گزارش ایرنا، قیصر امین‌پور شاعر و استاد فقید دانشگاه از موسسان حوزه هنری و دفتر شعر جوان و در دوره‌ای دبیر شعر هفته‌نامه سروش و سردبیر ماهنامه‌ ادبی - هنری سروش بود.

این شاعر متولد دوم اردیبهشت ماه ۱۳۳۸ گتوند پس از مصدوم شدن در حادثه رانندگی در سال ۱۳۷۸ بامداد سه‌شنبه هشتم آبان ۱۳۸۶ در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند خوزستان به خاک سپرده شد.

تنفس صبح و در کوچه آفتاب (۱۳۶۳)، آینه‌های ناگهان (۱۳۷۲)، گل‌ها همه آفتابگردانند (۱۳۸۰) و دستور زبان عشق (۱۳۸۶) از مجموعه‌های شعر قیصر هستند.

توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (۱۳۶۵)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (۱۳۸۳) و شعر و کودکی (۱۳۸۶) از دیگر آثار این شاعر نام آشنا است.

قیصر امین‌پور در سال ۱۳۶۷ از موسسه گسترش هنر جایزه ویژه نیمایوشیج موسوم به مرغ آمین بلورین را دریافت کرد، وی همچنین در سال ۱۳۷۸ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ برگزیده شد.
شهرستان گتوند از قطب‌های شعر، فرهنگ و هنر در شمال استان خوزستان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار